اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‎فقیه در گلستان:

صدایی که امت اسلامی را به تفرقه دعوت کند ندای شیطان است

نماینده ولی‎فقیه در گلستان بر وحدت شیعه و سنی تاکید کرد و گفت: هر صدایی که امت اسلامی را به تفرقه و جنگ دعوت کند آن ندا و دعوت شیطان است.

صدایی که امت اسلامی را به تفرقه دعوت کند ندای شیطان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی عصر امروز در همایش متمرکز زائران حج تمتع استان گلستان که در مصلی وحدت شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار داشت: فلسفه وجودی کعبه برای به‌پاخیزی مردم و قرب خداست و در این مسیر آنچه باعث قوام انسان می‌شود ارتباط با خداوند سبحان است.

وی با بیان اینکه بندگی خدا روح حج است، تصریح کرد: مسلمانان باید بندگی خدا را بر بندگی مال و ثروت مقدم و ارجح بدانند و هرچه این مسئله در وجود حجاج پررنگ‎تر شود زائران به حقیقت حج نزدیک‎تر می‎شوند.

اعمال حج باید انسان را از گناه و پلیدی پاک کند

نماینده ولی‎فقیه در گلستان با اشاره به اینکه حجاج به سه دسته درجه یک، درجه دو و درجه سه تقسیم می‎شوند، ابراز داشت: بالاترین درجه برای حجاج این است که وقتی به خانه خدا می‎روند به طور کلی از گناه، پاک و منزه شوند که این عمل، گذشته آنان را پاک و آینده‎شان را تضمین می‎کند.

نورمفیدی افزود: اعمال حج باید به گونه‎ای باشد که انسان را از گناه و پلیدی پاک کند لذا زائران بیت‌الله‎الحرام باید تلاش کنند که حج درجه یک به جای آورند و در انجام اعمال و مناسک حج، رنگ بندگی را در خود تقویت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر زائری که از کشور ایران به عربستان سفر می‎کند برای انجام فریضه حج است و به عنوان نماینده کشور و ملت ایران است لذا مسئولیت هر فرد در برخورد با دیگران بسیار مهم و سنگین است لذا حجاج باید در ارتباط با دیگران حرمت را رعایت کنند.

حج بزرگترین فریضه اسلامی است 

نماینده ولی‎فقیه در گلستان بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات کشور میزبان از سوی زائران تاکید کرد و بیان داشت: هر کاری که باعث صدمه‌زدن به کشور شود به صلاح نیست.

نورمفیدی با بیان اینکه حج بزرگترین فریضه اسلامی است، گفت: ایران داعیه‎دار فرهنگ و اخلاق اسلامی است لذا زائران باید در رفتار و کردار خود موجبات سربلندی کشور را فراهم کنند.

انتهای پیام/83001/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول