اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گلستان:

تهدید سوریه به حمله برای تجدید روحیه تروریست‏هاست

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به تهدیدهای آمریکا و متحدان وی برای حمله به سوریه گفت: این تهدیدها برای تجدید روحیه تروریست‏ها است.

تهدید سوریه به حمله برای تجدید روحیه تروریست‏هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‏الله سیدکاظم نورمفیدی صبح امروز در جمع مردم گرگان اظهار داشت: تروریست‏ها نتوانستند اهداف غرب در سوریه را عملی کنند و اکنون شکست خورده‏اند؛ لذا غربی‏ها برای تجدید روحیه آنها سوریه را تهدید به حمله کرده‏اند.

وی افزود: آمریکا و متحدان غربی وی 29 ماه در حال جنایت و به خاک و خون کشاندن مردم بی‏دفاع سوریه هستند و برای رسیدن به اهداف خود تروریست‏ها را مامور اینگونه کارها کرده‏اند.

انسان اگر مسلمان هم نباشد باید انسانیت داشته باشد

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان با تاکید بر اینکه انسان اگر مسلمان هم نباشد باید انسانیت داشته باشد، خاطرنشان کرد: تروریست‏ها از انسانیت بویی نبرده‏اند.

نورمفیدی ادامه داد: ارتش سوریه با همکاری حزب‏الله لبنان موفقیت‏هایی در برابر تروریست‏ها به دست آورد و بر اوضاع این کشور مسلط شد.

به گفته وی، حمله به سوریه به همفکری و همکاری جهانی نیاز دارد و برای این همراهی هم باید بهانه‏ای وجود داشته باشد.

غربی‏ها احتمال اده‏اند که نتیجه بازرسی‏ها در سوریه مطابق خواسته آنها نیست

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بحث استفاده ارتش سوریه از سلاح‏های شیمیایی بهانه‏ای است که غربی‏ها و متحدان منتطقه‏ای وی برای حمله به سوریه مطرح کرده ‏و اوباما هم اعلام کرده که استفاده از سلاح شیمیایی خط قرمز ماست.

نورمفیدی با بیان اینکه در پی اصرار غربی‏ها به استفاده ارتش سوریه از سلاح‎های شیمیایی و تکذیب دولت این کشور، بازرسان سازمان ملل برای بررسی‏های بیشتر به سوریه آمده‏اند.

وی اضافه کرد: غربی‏ها از آنجایی که احتمال دادند نتیجه بررسی‏های بازرسان سازمان ملل ممکن است مطابق خواسته آنها نباشد و با استفاده از آن نتایج نتوانند نظر شورای امنیت سازمان ملل را برای حمله به سوریه جلب کنند اعلام کردند که نیازی به نظر مثبت شورای امنیت برای حمله به سوریه ندارند.

روسیه و چین پیشنهاد حمله سوریه در شورای امنیت را وتو می‏کنند

خطیب جمعه گرگان تصریح کرد: اگر آمریکا و متحدان وی موضوع حمله به سوریه را بدون دلیل مطرح کنند ممکن است با حق وتو و مخالفت روسیه و چین مواجه شوند که از همین رو مدت زمان بازرسی بازرسان سازمان ملل از سوریه را کاهش دادند.

نورمفیدی با بیان اینکه حمله به سوریه مسئله ساده‏ای نیست، گفت: امریکا نگران این است که اگر حمله به سوریه محدود به چند هدف نظامی باشد آیا مقاومت و حزب‏الله فقط در همین حد به مقابله برمی‏خیزند یا اینکه جبهه را گسترده می‏کنند؟

نورمفیدی تاکید کرد: غربی‏ها از عواقب حمله به سوریه می‏ترسند، حتی اگر حمله به این کشور محدود باشد.

وی در ادامه با اشاره به درپیش بودن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت این روز گفت: بعضی‏ها معتقدند که آن حضرت هرگز به فکر امامت نبود و با کسی بر سر مقام خلاقت مبارزه نکرد.

امام صادق (ع) با کسی وارد جنگ نظامی نشد اما همواره در راه تثبیت امامت تلاش کرد

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: چنین قضاوت‏هایی راجع به امام صادق صحت ندارد؛ زیرا اگر صحت داشته باشد ایشان باید با خلفای ستمگر کنار می‏آمدند که پذیرش چنین کاری از سوی امام صادق (ع) امکان‏پذیر نیست.

نورمفیدی با بیان اینکه آن حضرت با کسب تجربه از گذشته بر سر مقام خلافت با کسی وارد جنگ نظامی نشد، اظهار داشت: اما به فکر تثبیت امامت و ادامه راه نبی مکرم اسلام (ص) بودند و راه درست را هم همان راه می‏دانستند.

به گفته وی، امام صادق (ع) با درک این واقعیت که مردم به مرجعی برای مراجعه نیاز دارند در طول حیات مبارک خود به مردم اعلام می‏کردند که خلفای ستمگر مرجع مشخص شده از سوی پیامبر گرامی اسلام (ص) نیستند.

انتهای پیام/83003/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول