اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‏فقیه در گلستان:

خاندان پیامبر (ص) میزان سنجش اعمال هستند

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان گفت: خاندان پیامبر اسلام (ص) میزان سنجش اعمال انسان‏ها در قیامت هستند.

خاندان پیامبر (ص) میزان سنجش اعمال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‏الله سید کاظم نورمفیدی امشب در بیست و نهمین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: آنچه را که اعمال انسان به وسیله آن سبک و سنگین می‏شود حق می‏گویند که میزان سنجش است.

وی افزود: خاندان پیامبر گرامی اسلام (ص) به عنوان حق میزان سنجش اعمال انسان‏ها قرار می‏گیرند.

حق نماز همان چیزی است که خاندان پیامبر عظیم‏الشأن اسلام (ص) به جا آوردند

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر چیزی حقی دارد، خاطرنشان کرد: حق نماز همان چیزی است که خاندان پیامبر عظیم‏الشأن اسلام (ص) به جا آوردند.

نورمفیدی ادامه داد: هر مقدار که نماز ما شبیه نماز آنها باشد ترازوی اعمال سنگین و به هر میزان که شبهات کمتری داشته باشد ترازوی اعمال ما سبک است.

وی با طرح این سئوال که چه ویژگی‏هایی در حضرت علی (ع) و خاندان نبی مکرم اسلام (ص) وجود دارد که اعمال آنها میزان سنجش اعمال انسان‏ها قرار گرفته است؟ تأکید کرد: مانند حضرت علی (ع) بودن خیلی سخت است، اما می‏توانیم تا حدودی شبیه آن حضرت شویم. 

حق‏تعالی هر عملی را براساس توحید قبول می‏کند

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: کسانی که میزان اعمالشان سنگین باشد رستگارند و آنهایی که میزان اعمالشان سبک باشد خود و جانشان ضرر کرده و به جهنم می‏روند و صورت‏های آنها آتش جهنم مثل ضربه شمشیر می‏سوزاند آنگاه زشت منظر می‏شوند.

نورمفیدی با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) در تفسیر کلمه لا‏اله‏الاالله گفت: از نظر نبی مکرم اسلام (ص) این کلمه همان توحید است و حق‏تعالی هر عملی را بر اساس توحید قبول می‏کند.

وی با بیان اینکه کلمه لا‏اله‏الاالله تقوا را در انسان تقویت می‏کند، اضافه کرد: اگر نماز ما مانند حضرت علی (ع) نیست می‌توانیم به ذات اقدس الهی در زندگی‏مان توجه کنیم و او را در زندگی خود حاضر و ناظر ببینیم. 

محبت به اهل بیت رسول‌الله در هفت جا به انسان کمک می‏کند

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان با اشاره به اهمیت محبت خاندان پیامبر گرامی اسلام گفت: شیخ صدوق روایتی به نقل از امام محمدباقر (ع) که ایشان هم از جد بزرگوار خود رسول الله ذکر کرد که براساس آن محبت به اهل بیت رسول‌الله در هفت جا به انسان کمک می‏کند.

نورمفیدی در پایان اذعان کرد: طبق نظر نبی مکرم اسلام (ص) محبت به اهل بیت او هنگام مرگ، در قبر، زنده شدن انسان، دریافت کتاب اعمال، هنگام حسابرسی، هنگام سنجش اعمال و در پل صراط یاریگر انسان هستند.

انتهای پیام/83003/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول