اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خبر داد

شرکت 371 اثر در جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از شرکت 371 اثر داخلی و خارجی در هشتمین جشنواره سراسری شعر رضوی به زبان ترکی آذری خبر داد و افزود: 330 ناشر داخلی و خارجی نیز در دهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان حضور خواهند داشت.

شرکت 371 اثر در جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به منظور اطلاع‌رسانی در ارتباط با نحوه برگزاری هشتمین جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی و دهمین نمایشگاه سراسری کتاب در محل سالن شهید غربالدوست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: امروز هر بحثی در حوزه شعر ترکی در کشور اتفاق می‌افتد، همه انظار عمومی متوجه آذربایجان غربی می‌شود.

وی در این ارتباط به ظرفیت بالای ادبی و شعری استان اشاره کرد و افزود: این قابلیت در سال‌های اخیر رشد چشمگیری پیدا کرده است به طوری که اکنون شاهد استقبال گسترده اقشار مردم از این جشنواره بین‌المللی هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تشکیل انجمن‌های ادبی را از دیگر ظرفیت‌های ایجاد شده در استان عنوان کرد و افزود: هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری، به عنوان تنها جشنواره بین‌المللی در حوزه شعر در استان، بیست و دوم و بیست و سوم شهریور ماه سال‌ جاری در سالن آمفی تئاتر نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ارتقای کمی و کیفی آثار ارسال شده به این دوره از جشنواره، از افزایش 20 درصدی تعداد آثار دریافت شده به دبیرخانه جشنواره تا پایان مهلت مقرر خبر داد و افزود: البته بعد از اتمام مهلت ارسال آثار، روند دریافت آثار ارسالی همچنان ادامه داشت که بر اساس ضوابط تعیین شده امکان شرکت آن آثار در جشنواره وجود نداشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از دریافت 371 اثر به این جشنواره خبر داد و افزود: از 11 استان کشور در بخش داخلی و سه کشور خارجی برای شرکت در این جشنواره آثاری دریافت شده است.

کریمی به دهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در 30 شهریور ماه سال‌ جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های استان واقع در پارک جنگلی بازگشایی شده و تا پنجم مهر ماه سال‌ جاری ادامه می‌یابد.

وی از وجود 30 ناشر استانی و 300 ناشر خارجی برای شرکت در این نمایشگاه کتاب خبر داد.

کریمی همچنین به وجود غرفه نقاشی برای نخستین بار در نمایشگاه سراسری کتاب استان اشاره کرد و گفت: غرفه تازه‌های نشر نیز در کنار غرفه چاپ از دیگر بخش‌های جدید جنبی این نمایشگاه خواهند بود.

وی با اشاره به رونمایی از سه کتاب در حوزه دفاع مقدس در این نمایشگاه از انجام اقدامات چشمگیر در راستای حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس در استان خبر داد و تصریح کرد: برای نخستین بار خاطرات سردار فتورایی، سردار کبیری، شهید قهاری، سردار امستجانی و شهید آقایی در قالب کتبی ارزشمند تدوین شده و در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/61006/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول