اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

کرمان غرق در حال و هوای جشنواره‌ شعر رضوی

جشنواره شعر رضوی کرمان در سال جاری به صورت منطقه‌ای و در 4 شهرستان برگزار می‌شود.

کرمان غرق در حال و هوای جشنواره‌ شعر رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جشنواره شعر رضوی کرمان در سال جاری به صورت منطقه‌ای و به میزبانی چهار شهرستان سیرجان، رفسنجان، زرند و نرماشیر برگزار می‌شود.

میزبانی شعر رضوی افتخاری برای کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: یکی از افتخارات این اداره کل میزبانی و برگزاری مستمر جشنواره شعر رضوی به عنوان یکی از نخستین حرکت‌های فرهنگی در حوزه ولایی سطح کشور است.

احمد سعیدی افزود: در سال جاری این جشنواره با حضور شاعران ولایی‌سرای استان کرمان در حال برگزاری است و پس از آن کرمان میزبان شاعرانی از سراسر کشور و در قالب برپایی کنگره شعر رضوی است.

وی ابراز داشت: جشنواره سال جاری به صورت منطقه‌ای و در چهار شهرستان استان کرمان برگزار می‌شود و منطقه یک شامل شهرستان‌های بافت، بردسیر، ارزوئیه، رابر، سیرجان به مرکزیت سیرجان است.

قادر طراوت‌پور سروده‌های شاعران کرمانی را داوری می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: منطقه دو جشنواره شامل شهرستان‌های رفسنجان، انار، شهربابک و مس سرچشمه به میزبانی شهرستان رفسنجان است که ششم شهریور ماه جشنواره این منطقه برپا می‌شود.

سعیدی افزود: همچنین منطقه سه شامل شهرستان‌های زرند، کوهبنان، راور و کرمان به مرکزیت زرند است که امروز این جشنواره در حال برگزاری است.

وی عنوان کرد: منطقه چهار نیز شامل شهرستان‌های نرماشیر، بم، فهرج و ریگان به مرکزیت نرماشیر است که در پنجم شهریور ماه برپا می‌شود.

این مسئول فرهنگی اذعان داشت: قادر طراوت‌پور مسئول شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سری از جشنواره‌ها به عنوان داور جشنواره حضور دارد.

ارسال 180 اثر به جشنواره منطقه‌ای شعر رضوی زرند

سعیدی افزود: جشنواره شعر رضوی استان کرمان با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و تجلیل از مقام ولایت و امامت و ترویج اسلام در تبلور اندیشه شاعرانه و شناخت و جذب و پرورش استعدادهای شعری و با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره شعر رضوی منطقه سه کرمان با حضور جمعی از شاعران ولایی‌سرا و علاقمندان در شهرستان زرند آغاز به کار کرده است، بیان داشت: در این جشنواره شاعرانی از شهرستان‌های زرند، راور، کوهبنان و کرمان حضور دارند و هم‌اکنون شاعران در حال قرائت اشعار خود هستند.

سعیدی گفت: برای شرکت در جشنواره مذکور 180 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در نهایت و بر اساس رأی هیئت داوران 20 شاعر به مرحله دوم و قرائت شعر در جشنواره زرند راه یافتند.

معرفی برگزیدگان جشنواره منطقه‌ای شعر رضوی سیرجان

وی همچنین از برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر رضوی استان کرمان در سیرجان خبر داد و افزود: این جشنواره با حضور شاعران برگزیده شهرستان‌های سیرجان، بردسیر، رابر، بافت و ارزوئیه روز گذشته برگزار شد.

این مسئول اظهار داشت: در مرحله نخست و فراخوان شعر رضوی 90 اثر به این جشنواره ارسال شد که از این تعداد 19 نفر به مرحله منطقه‌ای راه یافتند و حائز رتبه قرائت شدند و در جشنواره حضور یافته و اشعار خود را قرائت کردند.

سعیدی عنوان کرد: در پایان شهریار حمزه‌ای و زهرا امیرتیموری از بافت و مصطفی عبداللهی از سیرجان ممتاز شناخته شده و به کنگره سراسری شعر رضوی راه یافتند.

وی بیان داشت: کنگره سراسری شعر رضوی کشور 17 تا 19 شهریور در کرمان برگزار می‌شود.

ارسال 2 هزار اثر به دبیرخانه کنگره شعر رضوی

سعیدی با بیان اینکه تاکنون بیش از 2 هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، افزود: تمام امکانات برای یک کنگره شعر ولایی و رضوی در مرکز استان کرمان آماده است و امیدواریم کرمان میزبان خوبی برای این کنگره باشد.

انتهای پیام/2446/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول