اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران:

18 درصد خانواده‌های نفت گچساران معاینه دوره‌ای شدند

مسئول پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: در سال 91 و طی معاینات دوره‌ای، افزون بر 18 درصد خانواده‌های زیرپوشش در واحد پزشک خانواده معاینه شدند.

18 درصد خانواده‌های نفت گچساران معاینه دوره‌ای شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، عباس بزرگی عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: در واحد پزشک خانواده معاینات دوره‌ای برای خانواده‌های شاغلان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز این شهرستان انجام می‌گیرد.

وی ابراز داشت: کارکنان شاغل در طب صنعتی مورد معاینات غربالگری قرار می‌گیرند و کارکنان بازنشسته نیز مشمول معاینات غربالگری هستند.

انجام 1822 مورد معاینات دوره‌ای در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران

مسئول پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با بیان اینکه معاینات دوره‌ای طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته و براساس جدول زمانبندی اجرایی می‌شود، افزود: افزون بر 16 هزار نفر جمعیت زیرپوشش خدمات بهداشت و درمان صنعت نفت این شهرستان قرار دارند که از این تعداد 10 هزار و 500 نفر جمعیت هدف در معاینات دوره‌ای هستند.

بزرگی تصریح کرد: در سال 91 بیش از 3 هزار و 675 نفر را برای انجام معاینات دوره‌ای فراخوان شدند که یک‌هزار و 822 نفر با مراجعه به واحد پزشک خانواده، توسط پزشکان این واحد معاینه شده و اطلاعات آنها در پرونده ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه چهار پزشک در درمانگاه مرکزی و دو پزشک در درمانگاه‌های رجایی و طالقانی در زمینه معاینات دوره‌ای فعالیت دارند، گفت: روزانه شش خانواده فراخوان شده و هر پزشک مسئول معاینه یک خانواده است.

بزرگی ادامه داد: در صورتی که خانواده‌ها در روز فراخوان‌شده به واحد پزشک خانواده مراجعه کنند، در طول هفته 18 خانواده مورد معاینات دوره‌ای قرار می‌گیرند.

مسئول پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران، عدم مراجعه به موقع برخی خانواده‌ها و نیز عدم مراجعه تمامی اعضای خانواده در یک روز را یکی از مشکلات عمده در انجام معاینات دوره‌ای در واحد پزشک خانواده عنوان کرد.

معاینه دوره‌ای خانواده‌های کارکنان در روزهای زوج و توسط 6 پزشک صورت می‌گیرد

بزرگی با اشاره به این‌که معاینات دوره‌ای در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه صورت می‌گیرد، از خانواده‌ها خواست تا با برنامه‌ریزی دقیق برای انجام امور، در زمان تعیین شده به پزشک خانواده مراجعه کنند.

وی یادآور شد: هر خانواده‌ در سه نوبت فراخوان می‌شود که در صورت عدم مراجعه، نوبت آن‌ها به سال آینده موکول می‌شود.

بزرگی، اندازه‌گیری قد، وزن و محاسبه BMI مراجعه‌کنندگان و نیز تشخیص و کنترل بیماری‌های دیابت، فشار خون، چربی خون، اضافه وزن و چاقی و ارجاع بیماران به کلینیک‌های تخصصی را از جمله اهداف معاینات دوره‌ای عنوان کرد.

وی ابراز داشت: افراد بالای 15 سال از نظر بیماری‌های روحی و روانی مانند اضطراب و افسردگی بررسی شده و درصورت لزوم به کلینیک روانشناسی بالینی ارجاع می‌شوند.

انتهای پیام/82014/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول