اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

دندان‌پزشکی گران‌ترین هزینه سبد خانوار/ کلینیک‌های دولتی به داد مردم ‌می‌رسند

درمان بیماری‌های دهان و دندان از گرا‌ن‌ترین هزینه‌های سبد خانوار ایرانی است که راه‌اندازی کلینیک‌ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی همدان می‌تواند به خانواده‌ها کمک کند.

دندان‌پزشکی گران‌ترین هزینه سبد خانوار/ کلینیک‌های دولتی به داد مردم ‌می‌رسند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، دندان یکی از اعضای مهم بدن انسان است که باید از آن مراقبت ویژه شود.

در خصوص اهمیت مراقبت از دهان و دندان همین بس که موضوعی است که پس از تولد هر نوزادی و حتی در دوران بارداری به مادران در خصوص اهمیت آن تأکید فراوان می‌شود.

دهان و دندان هر فرد بیش از هر چیز به بهداشت نیاز دارد و از آنجایی که عضو مهم و غیر قابل انکاری در صحبت کردن، برقراری ارتباط، غذا خوردن و به طور کل حیات هر فرد است، باید حفاظت از آنرا جدی بگیریم.

گاهی اوقات با بی‌توجهی به دندان‌ها خود را گریبانگیر دردهای وحشتناکی می‌کنیم که امان از آدمی می‌گیرد و رمقی برای او باقی نمی‌گذارد.

دندان‌درد همواره یکی از مشکلاتی است که ما با آن مواجهیم، این درد توان هر کاری را از آدم می‌گیرد و به دنبالش سردرد و گوش‌درد را نیز به ارمغان می‌آورد.

وقتی هر یک از ما با دندان‌درد مواجه می‌شویم پیش از آنکه به فکر رفع درد دندان باشیم هزینه‌های گزاف دندانپزشکی هوش از سرمان می‌برد و ما را نگران قیمت‌های بالای درمان می‌کند.

دانشگاه علوم پزشکی همدان که در امر سلامت جامعه پیشگام بوده این بار با همت رئیس دانشکده دندانپزشکی و دستیاران این عرصه اقدام به افتتاح دومین کلینیک تخصصی ویژه دندانپزشکی در همدان کرده تا بار هزینه‌های مردم را بکاهد و در درمان و افزایش بهداشت دهان و دندان گام بردارد.

در این باره با رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان به گفت‌وگو می‌نشینیم و چند و چون قضیه را از او جویا می‌شویم.

محسن دالبند در خصوص افتتاح کلینیک شماره 2 دندانپزشکی در همدان گفت: این کلینیک به منظور کاهش هزینه‌های درمان خانوار ایرانی به بهره‌برداری رسید.

* فعالیت کلینیک با حضور دستیاران دندان‌پزشکی و زیر نظر دانشکده

وی با اشاره به اینکه کلینیک تخصصی دندانپزشکی شماره 2 همدان با 20 پرسنل ثابت و 16 دندان‌پزشک به ارائه خدمات می‌پردازد، افزود: دستیاران دندان‌پزشک در این مرکز زیر نظر دانشکده دندانپزشکی فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی همدان با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از هزینه خانوار به درمان مربوط می‌شود، گفت: بیماری‌های دندان از گران‌ترین هزینه‌های سبد خانوار ایرانی است و راه‌اندازی کلینیک‌ها از سوی دانشگاه می‌تواند به خانواده‌ها کمک کند.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های این کلینیک به طور قابل توجهی پایین‌تر از مراکز دندانپزشکی دیگر است، گفت: در 10 تخصص دندانپزشکی از جمله اندو، ترمیم، اطفال، پروتز و جراحی لثه، فک و صورت به مراجعان خدمات ارائه می‌شود.

* رزیدنت‌های دندانپزشکی حق ندارند در غیر از مراکز دولتی خدمات ارائه دهند

دالبند با اشاره به اینکه رزیدنت‌های دندانپزشکی به طور قانونی نمی‌توانند در مراکز غیر دولتی کار کنند، تصریح کرد: پیش از این به دلیل عدم وجود مراکز دولتی این قشر خارج از کلینیک‌های دولتی و یا در مطب‌ها به فعالیت می‌پرداختند.

وی افتتاح کلینیک دندانپزشکی را در رفع این مشکل مؤثر دانست و گفت: پس از این رزیدنت‌ها حق ندارند در غیر از مراکز دولتی به درمان بیماران بپردازند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی همدان موقعیت شعبه شماره 2 کلینیک دندانپزشکی را بسیار خوب دانست و ابراز امیدواری کرد مردم بتوانند با مراجعه به این کلینیک از خدمات آ‌ن بهره‌مند شوند.

* ملایر و اسدآباد هم در آینده صاحب کلینیک تخصصی می‌شوند

وی ادامه داد: در نظر داریم شعب 3 و 4 کلینیک تخصصی دندانپزشکی را در شهرستان‌های ملایر و اسدآباد راه‌اندازی کنیم تا مردم سراسر استان بتوانند به راحتی از خدمات ارزان‌تر و بهتر بهره‌مند شوند.

دالبند با اشاره به اینکه تعرفه هزینه‌های این کلینیک از سوی هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی همدان مشخص می‌شود، گفت: آماده عقد قرارداد با تمام بیمه‌ها، ادارات و نهادهای استان هستیم.

* 14 میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی کلینیک هزینه شد

وی بیان کرد: دستگاه‌های به‌ کار گرفته شده در این مرکز از تولیدات داخلی است و حتی برخی از این دستگاه‌ها به نقاط دیگر نیز صادر می‌شود.

رئیس دانشکده دندانپزشکی همدان با اشاره به اینکه با تغییر کاربری اورژانس سابق بیمارستان مباشر کاشانی، بازسازی آن آغار شد، گفت: برای بازسازی و تجهیز این پروژه در قالب 16 یونیت، 14 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی دندانپزشکی شبانه‌روزی را یکی از نیازهای شهر همدان دانست و گفت: درصدد هستیم به طور شبانه نیز در این کلینیک خدمات ارائه دهیم.

دالبند نظارت کامل به مسائل بهداشتی را در این کلینیک مهم دانست و گفت: از آنجایی که یکی راه‌های انتقال بیماری‌های خطرناک، دندانپزشکی است، توجه ویژه به این امر خواهیم داشت.

وی در پایان سخنانش به فعالیت خوب کلینیک دندانپزشکی شماره یک همدان اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این کلینیک در سال 86 با 40 یونیت، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان و رزیدنت‌های دندانپزشکی در آن مشغول فعالیت شدند.

انتهای پیام/89025/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول