اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد

اطمینان از ذخیره کافی واکسن فلج اطفال در کهگیلویه و بویراحمد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه در هیچ مقطعی کمبود واکسن فلج اطفال در کهگیلویه و بویراحمد نبوده است، گفت: از بابت ذخایر کافی این واکسن به مردم و خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم.

اطمینان از ذخیره کافی واکسن فلج اطفال در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، سید رشید غفاری امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هیچ مقطعی در استان کهگیلویه و بویراحمد کمبودی از بابت واکسن فلج اطفال وجود نداشته و تلقیح این واکسن به موقع و بر اساس روند معمول انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: حتی در مقاطعی که به علت برخی مشکلات در سراسر کشور با محدودیت‌های ناچیزی مواجه بودیم، استان کهگیلویه و بویراحمد با پیش‌بینی از قبل و خرید بیش از حد نیاز این واکسن، موجودی قابل اتکایی داشت به طوری که همواره واکسن فلج اطفال را در انبارهای دانشگاه علوم پزشکی ذخیره داشته‌ایم. 

وی با تأکید بر اینکه خانواده‌ها هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشند، گفت: در سه سال اخیر با وجود نمونه‌گیری از همه افراد مشکوک به صورت فعال، حتی یک مورد هم آزمایش تأیید شده فلج اطفال در این استان نداشتیم و به یاری خداوند شاهد چنین موردی نیز نخواهیم بود.

غفاری، فلج اطفال را جز مراقبت‌های ویژه جهانی دانست و بیان کرد:‌این بیماری به صورت منظم و مرتب تحت کنترل و نظارت جهانی است و این موضوع مطرح نیست که مثلا" در استانی کم‌کاری شود یا نشود بلکه روال مبارزه با این بیماری که کاملا" کنترل شده است، به صورت جهانی است و این استان نیز به وظایف خود به خوبی عمل کرده است.

هیچ کودکی برای کمبود واکسن فلج اطفال از این واکسن محروم نشده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: تاکنون در این استان هیچ خانواده‌ای نبوده که برای کمبود واکسن فلج اطفال، موفق به تلقیح این واکسن به کودک خود نشده باشد.

غفاری در بخش دیگری از صحبت‌هایش به آمارهای چهار ماهه اخیر در تلقیح واکسن فلج اطفال اشاره و تصریح کرد: میانگین نیاز ماهانه شهرستان بویراحمد بر اساس جمعیت تحت پوشش این واکسن، سه هزار و 188 دوز بوده که میزان چهار هزار و 890 واکسن به این شهرستان تحویل داده شد که به صورت میانگین سه هزار و 440  واکسن درهر ماه تلقیح شده است.

این متولی سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آمار این موضوع نشان می‌دهد که نه تنها کمبودی نداریم بلکه همواره میزان توزیع از میزان نیاز بیشتر بوده و مازاد این واکسن ذخیره شده، ادامه داد: در شهرستان کهگیلویه نیز میزان نیاز به این واکسن 2 هزار و 110 دوز بوده که سه هزار و 389 واکسن توزیع شده و 2 هزار و 150 مورد نیز به صورت میانگین در هر ماه تلقیح شده است. 

* همواره بیش از حد نیاز واکسن توزیع کردیم

غفاری تصریح کرد: هزار و 352 دوز واکسن نیز در شهرستان‌های گچساران و باشت به صورت میانگین در هر ماه مورد نیاز بوده که 2 هزار و 450 واکسن توزیع شده و هزار و 375 مورد نیز تلقیح شده است.

وی در ادامه به آمار تلقیح واکسن فلج اطفال در دو شهرستان بهمئی و دنا اشاره کرد و گفت:‌ در شهرستان بهمئی به صورت میانگین در هر ماه 489 واکسن مورد نیاز است که هر ماه هزار و 107 مورد توزیع شده و 474 مورد نیز تلقیح شده است.

غفاری همچنین نیاز شهرستان دنا را به این واکسن در هر ماه 490 مورد اعلام کرد و ابراز داشت: بر این اساس 782 واکسن در هر ماه در شهرستان دنا توزیع می‌شود و 461 واکسن نیز هر ماه تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه این آمار به صورت میانگین چهار ماهه ارائه شده یادآور شد:  مسافرت‌ها، جابجایی‌ها و عدم مراجعه برخی خانواده‌ها نیز موجب شده تا همواره میزان توزیع واکسن فلج اطفال را بیشتر از نیاز انجام دهیم چرا که مثلا" در برخی شهرستان‌ها از جمله بهمئی و دنا چون بیمارستان وجود ندارد، مراجعات به بیمارستان‌های همجوار کمی بیشتر است که این موضوع در آمار این دو شهرستان نیز خود را نشان داده است.

غفاری این توضیح را هم داد که در روستاها، بهورزان به صورت فعال به درب منازل مراجعه می‌کنند ولی در شهرها خانواده‌ها باید به خانه‌ها و مراکز بهداشتی مراجعه کنند تا واکسن فلج اطفال تلقیح شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه در هیچ مقطعی کمبود واکسن فلج اطفال در کهگیلویه و بویراحمد نبوده است، تأکید کرد: از بابت ذخایر کافی این واکسن به مردم و خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم که هیچ نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/82005/ر/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول