اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / وزیر بهداشت:

اجرای پزشک خانواده 15 سال ‌زمان ‌می‌خواهد / تشکیل‌ کارگروهی ‌برای ‌شناسایی ‌آسیب‌ها‌

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه پزشک خانواده قطعا اجرایی می‌شود، گفت: این طرح با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه است که در این زمینه کارگروهی مشخص شده تا این موضوع را آسیب‌شناسی کند.

اجرای پزشک خانواده 15 سال ‌زمان ‌می‌خواهد / تشکیل‌ کارگروهی ‌برای ‌شناسایی ‌آسیب‌ها‌

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سیدحسن هاشمی عصر سه‌شنبه در مراسم افتتاح دانشکده داروسازی در جمع خبرنگاران که در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار شد ضمن تبریک روز داروسازی، اظهار داشت: شاهد افتتاح دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه بودیم که این امر در زمینه توسعه رشته‌های دانشگاهی کار جدیدی نیست و در دولت‌های گذشته اقدامات بسیاری ارزشمندی در این زمینه انجام شده است.

وی ابراز داشت: آنچه به نظر می‌رسد این دولت موظف است آن راانجام دهد توجه به محتوا و کیفیت ارائه در دستگاه‌ها و مراکز آموزشی است.

هاشمی ادامه داد: قطعاً در این دوره توجه بیشتر به محتوای آموزشی خواهد شد که بایستی در برخی از رشته‌ها مثل رشته پزشکی تغییرات اساسی صورت گیرد.

وی یادآور شد: دانش آموختگان رشته‌های پزشکی باید بتوانند در محیطی قرار گیرند که در مناطق دور دست با بیماری‌ها کاملا آشنا باشند و مهارت‌های لازم را آموخته و سراغ بحث‌های فوق تخصصی و بیماری‌های نادر نباید بروند.

هاشمی ادامه داد: در بحث آموزشی و در رشته‌های دیگر نیز همانند دندان پزشکی و داروسازی باید بیشتر به محتوا توجه شود.

وی با بیان اینکه گسترش کمی در طی این سال‌ها خوب بوده، اذعان کرد: در حال حاضر 15 دانشکده داروسازی در کشور وجود دارد و بیش از 50 دانشگاه علوم پزشکی در کشور فعال است.

هاشمی خاطرنشان کرد: در بحث محتوایی دچار نقایصی هستیم که بایستی آن‌ها را برطرف کنیم بنابراین در این دوره سراغ ایجاد قطب‌های علمی می‌رویم.

وی اضافه کرد: به جای اینکه دانشگاه‌ها گسترده و پراکنده باشد سراغ تمرکز گرایی باشند.

هاشمی با اشاره به مجمع خیران آذربایجان غربی، اعلام کرد: مردم ایران اسلامی سابقه دیرینه‌ای در خدمت به محرومین و دردمندان به خصوص در بخش پزشکی دارند.

وی افزود: کشور از امکانات بسیار وسیعی برخوردار بوده که بانی آن خیرین بودند و در این زمینه تقاضای یاری همه مردم و تمام کسانی که به نوعی می‌توانند باری از دوش مردم در بحث درمان و هزینه‌های درمان بردارند، داریم.

هاشمی با بیان اینکه جشنواره برگزار شده در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه پنجمین جشنواره فرهنگی دانشجویی بوده، تصریح کرد: این جشنواره با مشارکت همه دانشگاه‌های سراسر کشور و استقبال دانشجویان برگزار شد و شاهد دستاوردهای فرهنگی دانشجویان بودیم.

وی افزود: امید است این جو نشاط و امیدواری بیش از پیش در دانشگاه‌ها حاکم باشد و در آینده شاهد دستاورد‌های فرهنگی بهتری باشیم.

هاشمی تصریح کرد: در آذربایجان غربی با کمبود منابع مواجه بوده و طی بازدیدی که از مرکز بهداشتی شد کمبود وجود داشت که جلسه‌ای بایستی با رئیس دانشگاه و مسئولان مرتبط در این زمینه تشکیل شود که امید است در این زمینه به نتیجه برسیم.

وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده، اظهار داشت: اجرای پزشک خانواده بایستی ادامه پیدا کند که در حال حاضر اجرای این طرح با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه است که در این زمینه کارگروهی مشخص شده تا این موضوع را آسیب‌شناسی کند.

هاشمی ادامه داد: در استان‌های که این طرح در حال اجراست سعی می‌شود حمایت و نیرو در آن استان‌ها متمرکز شود و استان جدیدی برای اجرای طرح پزشک خانواده آغاز نمی‌شود تا اینکه رفع اشکال کرده و بعد از آن این طرح را در کل کشور گسترش دهیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: اجرای طرح پزشک خانواده به 10 تا 15 سال زمان نیاز دارد.

وی اعلام کرد: خبرهای خوبی در زمینه دارو هست به طوری که ستاد دارو تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته که هفته آینده توسط مسئول غذا و داروی کشور اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/61005/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول