اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سطح فارس صورت می‌گیرد

تفکیک رسیدگی به برنامه‌های پزشک خانواده شهری و روستایی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تفکیک فعالیت‌ها برای رسیدگی به برنامه‌های پزشک خانواده شهری و روستایی در استان فارس خبر داد.

تفکیک رسیدگی به برنامه‌های پزشک خانواده شهری و روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر محسن مقدمی در همایش قدردانی از پزشکان خانواده روستایی اظهار داشت: برنامه پزشک خانواده در فارس جدی‌تر از سایر استان‌ها مطرح و در حال اجراست و بر همین اساس با توجه به اهمیت موضوع در دانشگاه اداره پزشک خانواده را تشکیل دادیم که در کشور بی‌نظیر است.

وی اضافه کرد: در این اداره برنامه‌های پزشک خانواده شهری و روستایی را نیز برای دقت و هماهنگی بهتر تفکیک کردیم تا بتوانیم هر کدام از این برنامه‌ها را به طور موثر در این استان اجرایی کنیم.

مقدمی بیان کرد: در حال حاضر پی‌گیر یکسان‌سازی برنامه پزشک خانواده شهری و روستایی هستیم که در جای خود با مشکلات و مزیت‌هایی همراه است.

وی گفت: در فارس سیستم نظارت برنامه پزشک خانواده فعال است که با استفاده از این سیستم علاوه بر انجام امور نظارتی مورد نیاز، مشکلات و مسائل موجود در هر مرکز نیز توسط ناظر پی‌گیری می‌شود.

مقدمی با اشاره به اهمیت پرداختن به سلامت در جامعه، تصریح کرد: متممی برای افزایش بودجه سلامت در بیستم شهریور ماه امسال مورد بررسی قرار می‌گیرد که امیدواریم شاهد افزایش بودجه سلامت کشور باشیم.

مشاور رئیس دانشگاه لوم پزشکی شیراز در امور شبکه‌ها نیز ابراز داشت: برنامه پزشک خانواده در فارس به عنوان استان پیشتاز آغاز شد و با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بود که اکنون با نظرسنجی‌هایی که انجام شده رضایت‌مندی مردم و پزشکان افزایش یافته است.

دکتر عبدالرسول همتی افزود: اجرای برنامه پزشک خانواده ادامه می‌یابد و اکنون در حال برنامه‌ریزی هستیم تا بسیاری از مراقبت‌هایی که در نظام سلامت ارائه می‌شود در قالب این برنامه اجرایی شود.

وی با اشاره به تاکید وزیر بهداشت بر ادامه فعالیت پزشک خانواده شهری، گفت: این برنامه بر اساس اظهار وزیر بهداشت همچنان در فارس و مازندران ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/2448/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول