اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده خبر داد

افتتاح 2 پروژه کشاورزی در خدابنده

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: دو پروژه کشاورزی در خدابنده افتتاح شده است.

افتتاح 2 پروژه کشاورزی در خدابنده

علی عیوضی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: این دو پروژه به مناسبت هفته دولت در خدابنده به بهره‌برداری رسیده است.

وی به این دو پروژه اشاره کرد و یادآور شد: این دو پروژه شامل مجتمع گلخانه‌ای خمارک و کانال انتقال آب دهجلال بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی شهرستان خدابنده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این پروژه‌ها در سومین روز از هفته دولت با حضور فرماندار شهرستان خدابنده، امام جمعه شهر قیدار، مسئولان شورای اداری این شهرستان و اهالی روستاهای خمارک و دهجلال به بهره‌برداری رسید.

عیوضی به مجتمع گلخانه‌ای خمارک اشاره کرد و گفت: این طرح با صرف اعتباری بالغ بر 7 هزار و 230 میلیون ریال در شهرستان خدابنده به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان اینکه مجتمع گلخانه‌ای خمارک دارای چندین واحد گلخانه‌ای است، افزود: مجتمع گلخانه‌ای خمارک به تعداد 19 واحد گلخانه‌ای اجرا شده است.

وی این واحدهای گلخانه‌ای را دارای مساحت مناسبی عنوان کرد و ادامه داد: فضای مفید این مجتمع گلخانه‌ای 95 هزار متر مربع است.

عیوضی فضای مفید 95 هزار متر مربعی این مجتمع را مناسب ارزیابی کرد و ابراز داشت: فضای مفید این مجتمع گلخانه‌ای برای تولید محصولات مناسب است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده به پیش‌بینی‌های انجام شده برای برداشت محصولات کشاورزی از این مجتمع اشاره کرد و یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 2 هزار 400 تن محصول گلخانه‌‌ای تولید شود.

وی همچنین به محصولات تولیدی در این مجتمع اشاره کرد و ادامه داد: در این مجتمع بر مبنای کشت رایج خیار و گوجه‌فرنگی عمل شده است.

عیوضی تولید 2 هزار 400 تن محصول گلخانه‌‌ای را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: این میزان تولید برای مجتمع گلخانه‌‌ای قابل توجه است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان اینکه این مجتمع گلخانه‌‌ای اشتغالزایی مناسبی دارد، گفت: این مجتمع برای 40 نفر اشتغالزایی مستقیم به همراه خواهد داشت.

این مسئول متوسط واحدهای این مجتمع را 5 هزار مترمربع عنوان کرد و گفت: فضای مناسبی برای احداث واحدها در نظر گرفته شده است.

عیوضی همچنین به کانال انتقال آب روستای دهجلال اشاره کرد و بیان داشت: کانال انتقال آب روستای دهجلال از پروژه‌های مهم منطقه محسوب می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده مشخصات این پروژه را یادآور شد و تاکید کرد: این پروژه به طول 565 متر اجرایی شده است.

وی به اعتبار هزینه شده پروژه اشاره کرد و ادامه داد: اعتباری بالغ بر 458 میلیون ریال برای کانال انتقال آب روستای دهجلال هزینه شده است.

عیوضی اعتبار این پروژه را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: کانال انتقال آب روستای دهجلال از محل اعتبارات استانی به اجرا درآمده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده آبرسانی کانال انتقال آب روستای دهجلال را دارای اهمیت خواند و گفت: مساحت زیادی از این طریق آبیاری می‌شود.

این مسئول از آبرسانی به 40 هکتار از اراضی خدابنده خبر داد و اذعان داشت: کانال احداث شده اراضی به مساحت حدود 40 هکتار را آبرسانی می‌کند.

انتهای پیام/73007/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول