اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد

بهره‏برداری از 136 طرح کشاورزی در استان تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از بهره‏برداری 136 طرح کشاورزی با سرمایه‏گذاری 78 میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت در این استان خبر داد.

بهره‏برداری از 136 طرح کشاورزی در استان تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سیدمحمد موسوی صبح امروز در آیین افتتاح طرح‏های جهاد کشاورزی شهرستان دماوند، اظهار داشت: 40 درصد این اعتبارات از بخش تسهیلات بانکی، 30 درصد از آورده‏های مجریان طرح و 30 درصد از بخش حمایت‏های اعتبارات تملک دارایی‏های دولت تأمین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: میزان اشتغال‏زایی این طرح‏ها، حدود دو هزار نفر به طور مستقیم و حدود 1.5 برابر این تعداد به طور غیرمستقیم است.

موسوی خاطرنشان کرد: با داشتن 57 هزار هکتار باغ در سطح استان تهران، در تولید سیب مقام سوم و در تولید گیلاس مقام اول کشور را داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، وجود چندین باغدار نمونه کشوری در شهرستان دماوند را نشانه ظرفیت بالای منطقه و همچنین کشاورزان این بخش خواند.

موسوی اظهار کرد: برای کسانی که در تولید محصولات باغی و کشاورزی حرفی برای گفتن دارند، تسهیلات و  امکانات ویژه‏ای در نظر خواهیم گرفت تا از تولید بالای محصول درجه یک حمایت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، باغ دیم گل محمدی با حجم عملیات 68 هکتار، واحد خوداتکایی گوشت قرمز با ظرفیت 50 رأس گاو و سه دستگاه ضد تگرگ هر یک با پوشش 20 هکتار، طرح‏هایی بودند که امروز به بهره‏برداری رسیدند.

مجموع تسهیلات اختصاص یافته به این سه پروژه و نیز یک طرح مرغداری در دماوند، حدود 14 هزار و 284 میلیون ریال عنوان شده است.

این طرح‏ها در مجموع برای 104 نفر به طور مستقیم و هزار و 469 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال‏زایی می‏کنند.

انتهای پیام/2568/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول