اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون عمرانی استاندار تهران

3 پروژه کشاورزی در دماوند افتتاح شد

در ادامه افتتاح پروژه‏های جهاد کشاورزی در شهرستان دماوند، 3 طرح مهم دیگر بخش کشاورزی در بام ایران به بهره‏برداری رسید.

3 پروژه کشاورزی در دماوند افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، باغ دیم گل‌محمدی با حجم عملیات 68 هکتار، واحد خوداتکایی گوشت قرمز با ظرفیت 50 راس گاو و سه دستگاه ضد تگرگ هر یک با پوشش 20 هکتار، طرح‏هایی بودند که صبح امروز به بهره‏برداری رسیدند.

می‏توان گفت که هر سه مورد از این طرح‏ها منحصر به فرد هستند؛ چنانکه واحد خوداتکایی گوشت قرمز کلاهک در شهرستان دماوند با تولید 25 هزار تن گوشت قرمز در سال، کمک شایانی به این بخش می‏کند.

از سوی دیگر، باغ دیم گل‌محمدی که نخستین نمونه در استان تهران است با حجم 68 هکتار از اراضی منطقه گندک و با عضویت 84 نفر از گل‏کاران شهرستان دماوند ایجاد شده است.

این باغ گل با پیش‏بینی تولید 150 تن گل در سال، حرکتی در صنعت گل‌محمدی و صنایع تکمیلی آن ایجاد خواهد کرد.

همچنین دستگاه ضد تگرگ که پیش از این در خبرگزاری فارس از راه‏اندازی آن خبر داده شده بود، با پیشگیری از وارد آمدن خسارت به 20 هکتار به وسیله هر دستگاه، می‏تواند خسارت بالای تگرگ به باغ‏های شهرستان را به طور قابل ملاحظه‏ای کاهش دهد.

اشتغالزایی برای 573 نفر در بخش کشاورزی دماوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند نیز در حاشیه این مراسم در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: امروز از روند تکمیل و ساخت مرغداری در قفس با حجم 100 هزار قطعه مرغ نیز توسط مسئولان بازدید به عمل آمد و قرار شد تا 2 ماه دیگر این پروژه نیز به بهره‏برداری برسد.

حمیدرضا خلیلی عنوان کرد: مرغداری گوشتی در قفس نیز با تولید 100 هزار مرغ گوشتی در هر دوره و کاهش هزینه و افزایش تولید، کمک بزرگی به تامین گوشت سفید خواهد کرد.

وی اظهار داشت: مجموع تسهیلات اختصاص یافته به این سه پروژه و نیز یک طرح مرغداری در دماوند، حدود 14 هزار و 284 میلیون ریال عنوان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند عنوان کرد: این طرح‏ها در مجموع برای 104 نفر به طور مستقیم و یک‌هزار و 469 نفر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی می‏کنند.

آیین افتتاح این پروژه‏ها، با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، معاون عمرانی استاندار تهران، فرماندار شهرستان دماوند و جمعی از مدیران شهرستان و مسئولان ستادی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند برگزار شد.

انتهای پیام/2568/م40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول