اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مدیریت بحران در کارگروه بیمه کشاورزی گلستان:

ساختار بیمه کشاورزی دچار مشکلات اساسی است / 90 نوع محصول در گلستان کشت می‌شود

نماینده مدیریت بحران در کارگروه بیمه کشاورزی استان گلستان گفت: ساختار بیمه کشاورزی از نظر ساختاری، قانونی و فنی دچار اشکال اساسی است.

ساختار بیمه کشاورزی دچار مشکلات اساسی است / 90 نوع محصول در گلستان کشت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌اصغر میرزایی عصر امروز در جلسه کارگروه تخصصی بیمه کشاورزی استان گلستان اظهار داشت: شناخت این مشکلات، حاصل تلاش سازمان مدیریت بحران کشور است که به بررسی مسائل و مشکلات این بخش پرداخته و طرحی را به شکل پایلوت از طریق دانشگاه تهران اجرا کرده است.  

قانون بیمه محصولات کشاورزی در دست تدوین است

وی ادامه داد: این مشکلات در کمیسیون زیربنایی دولت پیشین برای اصلاح اساسنامه صندوق بیمه مطرح شد، اما به دلیل موانع قانونی از دستورکار خارج شد.

میرزایی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون موضوع قانون بیمه محصولات کشاورزی در دست تدوین است که پس از تنظیم و تأیید نهایی در قالب لایحه به مجلس ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: در تمامی دنیا از جمله کشور عزیزمان، بهترین راهکار برای جبران خسارت‌های ناشی از حوادث، بیمه حوادث است و باید مشکلات موجود را به ویژه در بخش کشاورزی مرتفع ساخت.

90 نوع محصول در گلستان کشت می‌شود

نماینده مدیریت بحران در کارگروه بیمه کشاورزی استان گلستان با اشاره به گلستان به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشور، اضافه کرد: حدود 90 نوع محصول در این استان حاصلخیز کشت و تولید می‌شود.

میرزایی یادآور شد: این میزان کشت و میزان اشتغال مردم استان در این بخش، اهمیت پیگیری و رسیدگی به موضوع بیمه را دو چندان می‌سازد.

وی با اشاره به مشکلات قانونی در نوع بیمه محصولات کشاورزی افزود: در بسیاری از موارد بیمه به محصول یا میوه زراعت اختصاص دارد، اما خود نهاده از جمله درختان و یا بوته کشاورزی را در بر نمی‌گیرد.

بیمه کشاورزی باید کل تولیدات گیاهی زراعی را تحت پوشش قرار دهد

نماینده مدیریت بحران در کارگروه بیمه کشاورزی گلستان ابراز امیدواری کرد که بیمه کشاورزی به شکلی باشد که کل تولیدات گیاهی زراعی تحت پوشش بیمه قرار گرفته و کشاورزان تمامی دستمایه خود را در ریسک پایین‌تری به بازار عرضه کنند.

میرزایی ادامه داد: صندوق بیمه کشاورزی می‌تواند با تغییر در قوانین و ساختار خود در این فرآیند نقش بسیار موثر و قابل توجهی در عرصه کشاورزی ارائه کند.

استان گلستان بیش از 600 هزار هکتار زمین، آبی و دیم، زیر کشت دارد و گندم، جو، برنج، پنبه و آفتاب‌گردان از فراورده‌های کشاورزی اصلی این استان است.

انتهای خبر/83002/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول