اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران مطرح کرد

توجه به جذب سرمایه‏گذار در بخش کشاورزی/ تگرگ و سرمازدگی عامل 70 درصد خسار‏ت‏ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: باید به جذب سرمایه‏گذار خصوصی در بخش کشاورزی توجه شود.

توجه به جذب سرمایه‏گذار در بخش کشاورزی/ تگرگ و سرمازدگی عامل 70 درصد خسار‏ت‏ها

سیدمحمد موسوی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: یکی از عواملی که جذب سرمایه‏گذار را با چالش مواجه می‏کند، بالا بودن ریسک سرمایه‏گذاری در بخش کشاورزی است.

وی افزود: محصولات کشاروزی و باغی همواره تحت تهدید عوامل طبیعی مثل خشک‏سالی، تگرگ، سرمازدگی و سایر عوامل هستند که گاهی باعث می‏شود تولید یک باغ حتی به صفر برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه 70 درصد خسارت در باغ‏ها مربوط به تگرگ و سرمازدگی است، اظهار کرد: بررسی‏هایی انجام شده تا بتوانیم با تولید دستگاه‏های ضد تگرگ و ضد سرمازدگی توسط بخش خصوصی، خسارت این بخش را به حداقل برسانیم.

موسوی در این خصوص به اجرای طرح‏های پیشگیرانه اشاره و بیان کرد: با نصب و راه‏اندازی سه دستگاه ضد تگرگ و چندین دستگاه ضد سرمازدگی در تعدادی از باغ‏های نمونه شهرستان دماوند، درصدد کاهش این خسارت‏ها هستیم.

وی تصریح کرد: این پروژه در شهرستان دماوند در مرحله آزمایش و بررسی است و در صورتی که اثربخشی مطلوبی داشته باشد، تعداد بیشتری از این دستگاه‏ها را در اختیار باغ‏داران قرار خواهیم داد.

موسوی همچنین به بهره‏برداری از واحد مرغداری گوشتی در قفس تا دو ماه آینده در دماوند اشاره و بیان کرد: در این شیوه با تولید 200 کیلوگرم گوشت مرغ در متر مربع در شش طبقه قفس در مقایسه با تولید 20 کیلوگرم در متر مربع در شرایط عادی، تولید گوشت مرغ در یک واحد 10 برابر می‏شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت: در این شیوه، همچنین با کاهش هزینه‏های تولید، به افزایش بهره‏وری کمک شده و با حداقل هزینه، حداکثر میزان تولید را خواهیم داشت.

انتهای پیام/2568/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول