اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اولین بار در اردبیل صورت گرفت

راه‌اندازی کتابخانه عمومی سیار روستایی در اردبیل

همزمان با گرامیداشت هفته دولت و برای اولین بار در استان اردبیل کتابخانه عمومی سیار روستایی در بیله‌سوار راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی کتابخانه عمومی سیار روستایی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که ظهر امروز و در بیله‌سوار با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان برگزار شد، کتابخانه سیار روستائی «نور» به عنوان اولین کتابخانه عمومی سیار روستایی استان اردبیل در بیله‌سوار راه‌اندازی شد.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار در سخنانی شهرستان بیله‌سوار را به لحاظ انس مردم با کتاب و کتابخوانی الگویی برای استان دانست و اظهار داشت: طرح‌های کتابخانه‌ای همچون مسابقات کتابخوانی و طرح کتاب من، همواره مورد استقبال مردم کتاب‌دوست این شهرستان قرار گرفته است.

رسول زیبانژاد افزود: کتابخانه سیار روستایی نور نیز با هدف ترویج هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی در بین روستاهای محروم و مناطقی که از وجود کتابخانه عمومی بی‌بهره هستند، راه‌اندازی شده است.

وی همچنین با تقدیر از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، تلاش‌ها و پیگیری‌های وی را در خصوص راه‌اندازی طرح‌های کتابخانه‌ای در سطح استان قابل تحسین دانست.

در این مراسم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز با قدردانی از توجه فرماندار و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیله‌سوار به مقوله کتاب و کتابخوانی، راه‌اندازی اولین کتابخانه عمومی سیار روستایی استان را مایه دلگرمی دانست.

صادق فرهمند امین اظهار امیدواری کرد که با حمایت‌های مسئولان و خیرین استان اردبیل، تعداد بیشتری از این کتابخانه‌ها در سطح مناطق محروم استان راه‌اندازی شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همچنین با اشاره به تکمیل کتابخانه مرکزی بیله‌سوار به عنوان مهمترین پروژه فرهنگی بیله‌سوار خواستار همکاری بیشتر مسئولان جهت تکمیل و راه‌اندازی سریع‌تر این کتابخانه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کتابخانه سیار روستایی نور شهرستان بیله‌سوار با هزینه بیش از 800 میلیون ریال به عنوان اولین کتابخانه عمومی سیار روستایی استان با هدف تحت پوشش قرار دادن بیش از هشت روستای واقع در بخش‌های مرکزی و جعفرآباد شهرستان بیله‌سوار که فاقد کتابخانه عمومی هستند، توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان طراحی و راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل همچنین در جمع کتابداران و علاقمندان به این حوزه در بیله‌سوار بیان داشت: حمایتهای فرماندار شهرستان بیله سوار، همواره مایه دلگرمی کتابداران بوده است.

صادق فرهمند امین ضمن بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیله‌سوار از نزدیک در جریان مراحل ساخت کتابخانه مرکزی این شهرستان قرار گرفت.

وی از کتابخانه‌های عمومی الغدیر، امام خمینی(ره)، علامه محمد تقی جعفری شهر جعفرآباد و کتابخانه عمومی  روستایی بابک این شهرستان بازدید به عمل آورده و در جریان مشکلات و فعالیت‌های این کتابخانه‌ها قرار گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل همچنین با حضور در محل ساخت کتابخانه مرکزی بیله‌سوار از مراحل ساخت آن بازدید کرد.

فرهمند امین همچنین با حضور در بین کتابداران این شهرستان، از زحمات و تلاش‌های آنان تقدیر کرده و قول پیگیری مشکلات کتابداران را داد. 

این مسئول با تقدیر از حمایت‌های فرماندار شهرستان بیله‌سوار از وی به عنوان چهره‌ای فرهنگ دوست و یار کتابداران یاد کرد و اظهارامیدواری کرد که مسئولان و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیله‌سوار در خصوص تجهیز کتابخانه‌های عمومی توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا سرداری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیله‌سوار نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد، بیله‌سوار را منطقه‌ای فرهنگ دوست ذکر کرد که همواره از طرح‌های کتابخانه‌ای و فرهنگی استقبال پرشوری داشته است.

انتهای پیام/62007/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول