اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال 85 تاکنون

خراسان شمالی در سرانه تعداد کتابخانه 442 درصد رشد داشته است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: این استان در سرانه تعداد کتابخانه‌های عمومی از ابتدای سال 85 تاکنون 442 درصد رشد داشته است.

خراسان شمالی در سرانه تعداد کتابخانه 442 درصد رشد داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، علی رحیمی اظهار کرد: این استان تا قبل از انقلاب تعداد چهار باب کتابخانه داشته که این تعداد در آغاز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به 12 باب رسیده است.

وی افزود: خراسان شمالی تا قبل از تاسیس نهاد کتابخانه‌ها در تمام شاخص‌های کتابخانه‌ای رتبه آخر کشور را داشت، ولی در حال حاضر در رده‌های میانی شاخص‌های کشوری قرار داریم.

رحیمی تصریح کرد: خراسان شمالی در سرانه تعداد کتابخانه‌های عمومی، طی سال‌های 84 تا 91 میزان 442 درصد رشد را به ازای هر 25 هزار نفر جمعیت داشته و در جایگاه ششم کشوری قرار دارد.

وی گفت: سرانه تعداد کتابخانه‌های عمومی در پایان سال 84 به میزان 35 صدم یک باب کتابخانه بوده که در پایان سال 91 به 87/1 کتابخانه رسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: علی رغم اینکه ساخت کتابخانه‌ها توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه مجری با کندی پیش می‌رود، نهاد کتابخانه‌ها فضای کتابخانه‌ها را از محل خیران و به صورت حق انتفاع در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 61 باب کتابخانه عمومی شامل 45 کتابخانه نهادی و 16 کتابخانه مشارکتی فعال وجود دارد و 28 پروژه با بیش از 16 هزار متر مربع زیربنای دیگر اعم از کتابخانه‌های مرکزی، شهری، و روستایی نیز در دست احداث است. 

انتهای پیام/63002/ر/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول