اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اهدای زمین توسط خیر دیلمی

عملیات اجرایی احداث کتابخانه عمومی در روستای عامری آغاز شد

همزمان با هفته دولت و با حضور مدیر کتابخانه‌های عمومی استان، فرماندار دیلم و جمعی از مسئولین شهرستان و اهالی عملیات اجرایی ساخت کتابخانه عمومی در روستای عامری آغاز شد.

عملیات اجرایی احداث کتابخانه عمومی در روستای عامری آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر صبح امروز در این آیین گفت: حدیثی از پیامبر اکرم(ص) کلی از حرف‌های مرا پوشش می‌دهد که می‌فرماید، اگر کسی اثری مکتوب از خود بجا بگذارد و یا کتابی را هدیه بدهد یا از آن برگ یا سندی از خودش بجا بگذارد بین او و آتش جهنم حایل ایجاد می‌شود.

صدرالله محتشم افزود: این اثر ماندگار موجب بهتر شدن ارتباطات و تقویت حس همدلی شده و شکاف در همبستگی اجتماعی با آمدن در کتابخانه و استفاده از منابع عظیم که مخزن عظیمی از اندیشمندان هستند پوشش داده می‌شود.

وی بیان داشت: همچنان که مسجد می‌تواند باعث نیکبختی شود کتابخانه هم می‌تواند یکی از عوامل مهم در ختم به خیر شدن ما باشد. 

فرماندار دیلم در این آیین ضمن تشکر از خدمت خیرخواهانه دکتر لیراوی گفت: با توجه به شناختی که از وی دارم و ایشان علاوه بر اینکه عالم هست،عامل هم هست و نشان داد عامل به آن علمی است که خوانده و ثابت کردند که مرد عمل هستند.

اسماعیل کاظمی افزود: ایشان آموزه‌هایی که در سالها آموخته‌اند را امروز با یک کار بزرگ و با انتخاب یک مسیر درست هم برای خودشان باقیات صالحات گذاشتند و هم الگوسازی برای جامعه شهرستان و استان کردند.

وی بیان داشت: انسان می تواند با یک کار نیک برای همیشه تاریخ منشا اثر باشد و یک ثواب مستمر را برای خودش رقم بزند. 

دهیار روستای عامری نیز گفت: زمین این کتابخانه توسط دکتر لیراوی یکی از خیرین روستا که دست خیری هم در روستا دارند به علاوه مبلغ دویست میلیون ریال برای کمک به ساخت این کتابخانه اهدا کرده‌اند.

مسعود منصوری از خدمات خانواده لیراوی که منشأ خدمات خیری در این روستا بوده اند تشکر کرد.

خیر اهدا کننده زمین در این آیین گفت: با توجه به موقعیت روستای عامری که شمالی‌ترین روستای استان بوده و نظر به مهاجرت‌های زیاد به این روستا، مساعد بودن زمین و حاصلخیزی و اینکه دروازه ورود دیگر مسافرین از استان‌های دیگر و حتی حضور مردم دیلم در ایام تعطیل و همچنین توقف مسافرین اطراف روستا و جنگل عامری وجود یک کتابخانه عمومی بسیار مدرن و بزرگ در این روستا احساس می‌شد.

الهد کرم لیراوی افزود: با توجه به همین ضرورت 400 متر از خانه شخصی خود را برای احداث این کتابخانه اهدا کردم و مقداری طلا هم از طرف خواهرم برای شروع این کار اهدا شده است.

وی اضافه کرد: بنا به درخواست و نیتی که مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر داشتند نام این مکان فرهنگی به نام مبارک حضرت زینب(س) گذاشته می‌شود. علاوه بر کمک‌های اهدایی که تا کنون صورت گرفته هنوز هم حداقل مبلغ یکهزار و پانصد میلیون ریال دیگر برای ساخت این کتابخانه لازم است و از مردم روستا هم درخواست کمک به این کتابخانه داریم.

انتهای پیام/66006/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول