اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش لنده عنوان کرد

بی‌مهری مسئولان نسبت به کتابخانه‌عمومی لنده

رئیس آموزش و پرورش لنده گفت: کتابخانه‌ عمومی لنده به لحاظ کمیت توانسته موفقیت‌های زیادی را کسب کند ولی در مورد کیفیت با بی‌مهری مسئولان مواجه شده است.

بی‌مهری مسئولان نسبت به کتابخانه‌عمومی لنده

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، سید عیسی تقوی‌فرد عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان لنده با اشاره به نقش و جایگاه کتاب در زندگی بشر، اظهار داشت:  کتاب میراثی ماندگار، پدیده‌ای شکوهمند و با ارزش و عنصری برای رشد و روشنگر در عرصه زندگانی بشر است.

وی با اشاره به تأکید دین مبین اسلام نسبت به مطالعه و کتاب‌خوانی افزود: افتخار ما نیز در این است که فرهنگ و باورهای دینی ما یعنی آیین مقدس اسلام مبتنی بر ارزش، بینش ،دانش و ارجمندی کتاب و نگارش است و خداوند منان معجزه ابدی و محبوبترین فرستاده اش را یک ‹‹کتاب››«قرآن کریم» قرار داده و آن را سرآمد همه کتاب‌های عظیم خوانده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده تصریح کرد: پیشینه فرهنگی ما در عصر شکوفایی تمدن اسلامی و اهتمام دانشمندان ایرانی در پدید آوردن آثار ارزشمند و جهانی همه و همه ناظر بر اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی  در این کشور بوده که بزرگانی همچون ابوعلی‌سینا، ملاصدراها را به جامعه هدیه کرده است.

وی افزود: اگر تنها از بعد ملی به مسئله کتاب‌خوانی بنگریم، گرایش به کتاب و کتاب‌خوانی را تا حدود زیادی پیش از پذیرش اسلام و بسیار گسترده تر و پر دامنه تر پس از آن در میان مردم فهیم ایران اسلامی گسترده بوده است.

تقوی‌فرد اظهار داشت: هرگاه سنت حسنه کتاب‌خوانی در میان مردم رواج یابد اعتبارات زیادی به نشر کتاب اختصاص می‌یابد و بازده مطلوب خود که رشد فرهنگ فردی و اجتماعی بوده را به نحو شایسته‌ای نشان  خواهد داد.

وی گفت: جریان کتاب و کتابخوانی حرکت پیوسته و پویایی است که باید همچون جویباری در تکاپو و مانند رودی ره بسوی دریا سپارد، پس انسان‌ها نیز باید از نو آموزی باز نمانند و این پویش همواره باید رو به تزاید و افزون‌خوانی قرار گیرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده اذعان داشت: رویکرد آموزش و پرورش بر استفاده از کتابخانه‌ها بوده و در توزیع کتاب‌های مرجع  عدالت را رعایت کرده است.

وی افزود: کتابخانه‌ عمومی لنده به لحاظ کمیت توانسته موفقیت‌های زیادی را کسب کند ولی در مورد کیفیت با بی‌مهری مسئولان مواجه شده است.

تقوی فرد در ادامه عنوان کرد: انجمن کتابخانه‌های عمومی استان باید با توجه به نیازهای آموزشی دانش‌آموزان نسبت به تأمین کتاب‌های مرجع در این شهرستان گام‌های اساسی بردارد و نیازهای آموزشی دانش‌آموزان را برطرف سازد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده به  نقش تبلیغ و اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی نقشی مهم و برجسته داشته باشند.

انتهای پیام/82013/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول