اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت خیران کتابخانه‌ساز صورت گرفت

بهره‌برداری از دو کتابخانه در مهر

به مناسبت هفته دولت دو کتابخانه خیرساز در شهرستان مهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهره‌برداری از دو کتابخانه در مهر

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، به مناسبت هفته دولت صبح امروز دو کتابخانه خیرساز در شهر خوزی و روستای میرملکی از توابع بخش وراوی شهرستان مهر با حضور مسئولان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

در حاشیه مراسم افتتاح این دو کتابخانه، معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در سخنانی در جمع مسئولان و مردم منطقه، اظهار داشت: در مرحله نخست ساخت کتابخانه یک وظیفه مهم محسوب می‌شود اما مهم‌تر از آن تجهیز و استفاده روزانه و بهینه از کتابخانه‌های احداث شده است.

علی خواجه نژادیان افزود: اهالی فرهنگ و رسانه باید آحاد مردم به ویژه جوانان را به مطالعه و کتابخوانی دعوت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که کتابخانه‌ها گسترش پیدا کنند و فرهنگ کتاب‌خوانی نیز رواج یابد؛ به طور یقین آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش چشم‌گیری می‌یابد.

این مسئول در مورد مشخصات کلی کتابخانه باقر‌العلوم (ع) شهر خوزی بیان داشت: این کتابخانه توسط خیر حاج هاشم نیکنام با اعتباری بالغ بر 70 میلیون تومان در دو سالن مجزا ساخته شده که در حال حاضر دارای یک‌هزار و 500 جلد کتاب است.

خواجه‌نژادیان اضافه کرد: در صورت همکاری مردم شهر خوزی در مدت چند ماه آینده ظرفیت کتابخانه‌های این مخزن به دو برابر می‌رسد.

معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در ادامه سخنان خود در مورد کتابخانه خیرساز روستای میرملکی از توابع بخش وراوی شهرستان مهر نیز ابراز داشت: کتابخانه روستای میرملکی توسط یکی دیگر از خیران، سکینه رستگار با اعتباری بالغ بر 50 میلیون تومان احداث شده است.

وی تصریح کرد: این کتابخانه دارای دو هزار جلد کتاب بوده که کتابدار این روستا نیز از فرزندان همین محل و در رشته کتابداری فارغ‌التحصیل شده است.

خواجه‌نژادیان در همین زمینه عنوان کرد: 30 میلیون تومان از محل اعتبارات اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس به هر کدام از این دو کتابخانه تعلق گرفته است.

به گزارش فارس، در هفته دولت پنج کتابخانه در سطح فارس از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان مورد بهره‌برداری و افتتاح قرار گرفت که سه کتابخانه آن توسط خیران احداث شده است.

انتهای پیام/2448/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول