اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم خبر داد

آغاز برداشت زیتون در شهرستان طارم

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: برداشت زیتون در شهرستان طارم آغاز شده است.

آغاز برداشت زیتون در شهرستان طارم

مسعود زنگنه امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: برداشت محصول زیتون در شهرستان طارم از هفته دوم شهریور از باغات آغاز می‌شود.

وی به سطح زیر کشت این محصول اشاره کرد و افزود: سطح زیر کشت این محصول 17 هزار و 996 هکتار از باغات زیتون طارم است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم به عملیات برداشت محصول زیتون اشاره کرد و گفت: این عملیات برداشت برای محصول زیتون کنسروی باغات طارم است.

وی با بیان اینکه محصول زیتون از محصولات مهم تولیدی طارم است، یادآور شد: پیش‌بینی مناسبی از میزان برداشت این محصول شده است.

زنگنه از پیش‌بینی تولید 25 هزار تن محصول زیتون خبر داد و تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود حجم مناسبی از تولید برای کشاورزان طارمی محقق شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه این حجم پیش‌بینی با توجه به میزان سطح زیر کشت است، افزود: این پیش‌بینی با توجه به سطح 10 هزار و 276 هکتار از باغات بارده منطقه بوده است.

وی به برداشت زیتون به صورت کنسروی اشاره کرد و گفت: از میزان 25 هزار تن محصول سبز برداشتی زیتون 20 هزار تن به صورت کنسروی و مابقی به صورت زیتون روغنی برداشت می‌شود.

زنگنه از ایجاد خسارت‌هایی بر روی محصول زیتون خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال‌جاری این محصول خسارت‌هایی را متحمل شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه خسارت‌های وارده ناشی ازبارندگی، گرما و رطوبت بالا در زمان تلقیح گل بوده است، افزود: این خسارت‌ها تاثیر منفی بر روی تولید دارد.

وی همچنین خشکسالی را در سال‌جاری از دیگر عوامل خسارتی عنوان کرد و اظهار داشت: این خسارات روی تولید محصول زیتون تأثیر‌گذار بوده است.

زنگنه خسارات وارده را موجب افت و کاهش شدید مقدار تولید دانست و یادآور شد: از میزان 51 هزار تن محصول پیش‌بینی شده با توجه به سال‌آور بودن زیتون حدود 50 درصد افت تولید مشاهده می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم به خانوار بهره‌بردار طارمی از محصول زیتون اشاره کرد و گفت: در شهرستان طارم 7 هزار 500 خانوار بهره‌بردار زیتون هستند.

وی با بیان اینکه برداشت زیتون افراد زیادی را مشغول کار می‌کند، افزود: هر ساله افراد زیادی برای برداشت محصول زیتون در باغات طارم مشغول کار می‌شوند.

زنگنه از فعالیت 150 هزار نفر از مردم منطقه در باغات زیتون خبر داد و گفت: برای برداشت زیتون مجموعاً بیش از 150 هزار نفر روز در کار برداشت زیتون مشغول هستند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم به درآمد این افراد اشاره کرد و اظهار داشت: درآمد مناسبی برای این افراد متصور هستیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود درآمد بهره‌برداران حاصل از برداشت محصول زیتون به 875 میلیارد ریال برسد، خاطرنشان کرد: زیتون یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی باغ‌داران این شهرستان به شمار می‌رود.

زنگنه به ارقام زیتون کشت شهرستان طارم اشاره کرد و گفت: ارقام زیتون مورد کشت شهرستان شامل زرد زیتون، روغنی، شنگه، ماری وگلوله زیتون است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم بیشترین ارقام کشت شده را یادآور شد و خاطرنشان کرد: دو رقم زرد زیتون و روغنی بیشترین ارقام منطقه را شامل می‌شوند.

وی با بیان اینکه مقدار ناچیزی ارقام خارجی در سطح شهرستان بصورت الگویی کشت شده‌اند، افزود: این محصولات با توجه به سازگاری اقلیمی بوده است.

زنگنه به این ارقام اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به سازگاری با منطقه طارم می‌توان به ارقام کنسروالیا، مانزانیلا و کروناییکی اشاره کرد.

انتهای پیام/73007/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول