اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان شهریور ماه

تصفیه‌خانه فاضلاب رزن افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان از بهره‌برداری تصفیه‌خانه آب و فاضلاب رزن تا پایان شهریور ماه خبر داد.

تصفیه‌خانه فاضلاب رزن افتتاح می‌شود

مرتضی عزالدین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه در سطح استان تنها تصفیه‌خانه رزن به بهره‌برداری نرسیده است، افزود: این تصفیه‌خانه تا پایان شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه این پروژه تا پایان مرداد ماه از 75 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده است، افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب رزن با روش لاگون هوادهی بوده که رژیم هیدرولیکی آن اختلاط کامل است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با اشاره به اینکه فرایند مذکور در قالب یک مدول 25 هزار نفری مشتمل بر دو خط جریان طراحی شده است، افزود: بر اساس مصوبات طرح در مجموع هر یک از دو خط جریان می‌تواند به طور مستقل با جمعیت زیر پوشش 12 هزار و 500 نفر عمل کند.

وی با تأکید بر اینکه دبی کل طراحی 5 هزار و 11 متر مکعب در روز برای سال افق طرح (1400) دیده شده است، یادآور شد: برای این تصفیه‌خانه حوضچه ورودی، آشغالگیر مکانیکی، دانه‌گیر هوادهی، ساختمان دمنده‌های دانه‌گیری، لاگون هوادهی، لاگون ته‌نشینی و کلرزنی در نظر گرفته شده است.

عزالدین فرایند تصفیه فاضلاب شهر رزن لاگون هوادهی با اختلاط کامل است که زمان ماند هیدرولیکی در این روش بین سه تا 6 روز در نظر گرفته شده است.

وی در پایان اعتبار این پروژه را 41 میلیارد ریال دانست و گفت: از این میزان اعتبار تاکنون 65 درصد تحقق یافته است.

انتهای پیام/89003/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول