اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای شهر اردبیل:

چمران مدافع شوراها باشد / روحیه محافظه‌کارانه قابل قبول نیست

سخنگوی شورای شهر اردبیل گفت: چمران به جای عقد تفاهم‌نامه با سازمان بازرسی باید مدافع حق و حقوق شورا باشد تا تضعیفی در این مورد انجام نگیرد.

چمران مدافع شوراها باشد / روحیه محافظه‌کارانه قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سالار شاکر صبح امروز در آخرین جلسه رسمی شورای سوم اردبیل در اعتراض به تفاهم‌نامه اخیر شورای عالی استان‌ها با سازمان بازرسی اظهار داشت: هر مصوبه و تفاهم‌نامه‌ای که مخالف با قانون مقررات شوراها باشد خود به خود لغو و باطل است و یقیناً تفاهم‌نامه اخیر نیز از این امر مستثنی نیست.

وی عنوان کرد: در قانون شوراها دستگاه‌های نظارتی بر عملکرد شوراها به صراحت قید شده است به طوری که سازمان بازرسی حق نظارت بر مصوبات مجلس شورای اسلامی و شوراها را ندارد و حتی در برخی از موارد شهرداری‌ها از این قاعده نظارتی مستثنی هستند.

سخنگوی شورای شهر اردبیل افزود: به رغم این تاکید قانونی با کمال تاسف باید گفت که چمران با روحیه محافظه‌کارانه به برخی از اقدامات دست زده است که در شأن شورای اسلامی شهرها و روستاها نیست.

شاکر ادامه داد: همین روحیه محافظه‌کارانه سبب شده تا در سال‌های اخیر مدیریت واحد شهری مورد بی‌توجهی قرار گیرد و در این زمینه حرکت و اقدام خاصی را شاهد نباشیم.

این مسئول تصریح کرد: عقد تفاهم‌نامه اخیر ظلم به جایگاه شوراهاست و امیدواریم منتخبان جدید به ریاست چمران در شورای عالی استان‌ها خاتمه داده و فردی لایق‌تر را در این حوزه برگزینند.

سخنگوی شورای شهر اردبیل بیان داشت: بنده به جد با اقدام اخیر شورای استان‌ها در عقد تفاهم‌نامه با سازمان بازرسی مخالف هستم و معتقدم این تفاهم‌نامه کمر اقدامات فراگیر و گسترده شوراها را می‌شکنند.

شاکر یادآور شد: در این شش سال چمران به شایستگی از حق و حقوق شوراها در عرصه‌های مختلف دفاع نکرد و از اختیارات قانونی خود بهره‌هایی نبرد تا بتواند کارها را به شایستگی به جلو ببرد.

وی با اعلام اینکه انعقاد این تفاهم‌نامه وجهه قانونی نداشته و کار خلاف قانون است، عنوان کرد:  بنده معتقدم این حرکت‌ها اسباب دلسردی منتخبان شورای شهر را فراهم می‌آورد.

این عضو شورای شهر اردبیل افزود: در قانون وظایف و اختیارات شوراها و مجلس آمده است که به دلیل نظارت دستگاه‌های مورد تاکید سازمان بازرسی حق ورود به مصوبات مجلس و شورا را ندارد چرا که شورای نگهبان بالاترین ناظر بر مصوبات مجلس و فرمانداری و شورای استان‌‌ها و شورای حل اختلاف به همراه وزیر کشور ناظران مصوبات شوراهای شهر و روستا هستند که اگر مصوبه‌ای غیر قانونی تصویب شود این دستگاه‌های نظارتی حق ورود و مداخله را دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شاکر در پایان سخنان خود اظهار داشت‌ :نمی‌توان بدعتی گذاشت تا دستگاه‌هایی که حق ورود به مصوبات شوراها را ندارد در این زمینه بخواهد ورود داشته باشد.

انتهای پیام/62004/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول