اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار همدان:

شهرداری همدان تمامی پروژه‌های مصوب شورای شهر را اجرایی کرد

شهردار همدان گفت: در مدت پنج سال خدمت خود در شهرداری همدان پروژه‌ای نبود که با بررسی تیم کارشناسی به شورای شهر رفته و پس از تصویب اجرایی نشود.

شهرداری همدان تمامی پروژه‌های مصوب شورای شهر را اجرایی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید مسعود عسگریان ظهر امروز در حاشیه افتتاح پارکینگ طبقاتی سینا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید در بیان ضعف و قوت‌ها عملکرد یکسانی را بروز داد، افزود: شهرداری همدان هیچگاه این ادعا را نداشته که همه کارها را انجام داده بلکه این تلاش‌ها در دوران شهرداران قبلی بوده و ما نیز کارهایی را در ادامه کار آنها انجام دادیم.

وی تصریح کرد: همه مجموعه‌های کاری در دوران قبل شهرداری تلاش خود را داشته‌اند و ما نیز ضمن ارج نهادن به تلاش مجموعه‌های گذشته، اقداماتی را در راستای خدمات‌رسانی به مردم انجام داده‌ایم.

شهردار همدان سهم خود از توسعه شهری بسزا دانست و افزود: آنچه باید در دوران پنج ساله شهرداری انجام می‌دادیم، انجام شد که البته بسیاری از اقدامات متناسب با شرایط شهر همدان بود.

وی با اشاره به شرایط دهه 60 و 70 و مقایسه آن با دهه کنونی یادآور شد: امروزه با افزایش قیمت دستمزد کارگران و هزینه‌هایی که روز به روز افزایش می‌یابد، این همه کار انجام شده و در چهار منطقه شهرداری هیچ پروژه‌ای تعطیل نشده است.

عسگریان تعلقات به مردم و شهر را وظیفه سنگین شهرداری دانست و گفت: نمره‌‍ای که در این پنج سال می‌توان به شهرداری همدان داد، از 20، 18 است که امیدوارم مردم نیز از خدمات‌رسانی شهرداری رضایت کامل داشته باشند.

* آینده کاری‌ام در روزهای آینده مشخص می‌شود

وی که چند روز پایانی خدمت خود در شهرداری را سپری می‌کند، به سوابق کاری خود اشاره کرد و افزود: 25 سال از عمر کاری بنده می‌گذرد که 18 سال آن را در شهرداری‌ها گذرانده‌ و پنج سال آن در شهرداری همدان بوده‌ام.

شهردار همدان از انجام طرح جامع شهری، تصویب طرح تفضیلی جامع شهری و طرح جامع حمل و نقل همدان خبر داد و بیان داشت: مجموعه‌ای از تیم تخصصی را انتخاب کردیم تا مشکلات را برطرف و به سمت اجرا پیش رویم.

وی با بیان اینکه بنای هر شهرداری خدمات‌رسانی است، خاطرنشان کرد: خدمات شهرداران با توجه به پیشرفت شهرها ارائه می‌شود، به طوری که امروز شهرداری به عنوان یک دستگاه تخصصی کارهای زیربنایی متناسب با نیاز شهری را انجام می‌دهد و اگر بخواهیم با سایر دستگاه‌های مرتبط مقایسه کنیم اگر بالاتر نباشیم، در یک رده بوده‌ایم.

عسگریان با اشاره به تعامل شورا و شهرداری اضافه کرد: اگر برخی محلات تقاضای خدمات خاصی را دارند، باید با ساز و کارهای شهرداری و ضوابط و دستورات این نهاد منطبق و با زبان شورا و شهرداری عملیاتی شود که در شورای سوم این اتفاق افتاد.

وی با اشاره به ساخت و ساز در داخل باغات محدوده شهری نیز یادآور شد: در شهرداری همدان همه مراجعان برای تفکیک باغات به شهرداری، ضوابط را رعایت کردند.

شهردار همدان اضافه کرد: کسانی که باغ‌های بالای 2 هزار متر خود را تفکیک می‌کنند بر اساس قانون تنها در داخل محدوده، می‌توانند 10 درصد مساحت باغ را احداث کنند و این جزو حقوق شهروندی آنهاست و در صورت تخلف پیگیری می‌شود.

وی مهم‌ترین دستاورد پنج ساله شهرداری همدان را تأمین زیرساخت دانست و گفت: ساخت تقاطع‌ها در راستای انجام وظایف و ایجاد زیرساخت‌‌ها و از اولویت‌های شهر همدان بود.

عسگریان اولویت شهر همدان را ایجاد تقاطع‌ها و پارکینگ‌ها دانست و گفت: دوران هر شهردار اولویت‌های خاصی را می‌طلبد که در آینده نیز اولویت‌های شهر فرق کرده و شهردار جدید نیازهای جدیدی را برای شهر تعریف خواهد کرد.

* 22 بهمن تالار قرآن افتتاح می‌شود

وی در ادامه با اشاره به ساخت تالار قرآن که یکی از پروژه‌های کند شهرداری است، اذعان کرد: پروژه تالار قرآن که حدود 14 هزار متر مربع زیربنا دارد و سقف آن از روز نخست قرار بود اعتبار استانی داشته باشد، با توجه به حجم گسترده در حال اجراست.

شهردار همدان از اختصاص اعتبارات مهر ماندگار برای سقف این پروژه ابراز داشت: در سال جاری از این اعتبارات 3 میلیارد تومان به سقف تالار قرآن اختصاص یافت تا این سقف پوشش پیدا کند.

وی با بیان اینکه 90 درصد مجموعه تالار قرآن تکمیل شده است، ابراز داشت: در حال حاضر تنها نازک‌کاری داخل مجموعه باقی مانده است که با انجام آنها این پروژه 22 بهمن ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

عسگریان تالار قرآن را از سرمایه‌های شهر همدان برشمرد و اظهار کرد: این مجموعه از پروژه‌های سنگینی بود که در فضای بزرگی ساخته شد و در نهایت توسعه کارهای فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.

* تقاطع آیت‌الله نجفی با هزینه 22 میلیارد تومانی اجرا می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تقاطع آیت‌الله نجفی در دو فاز در حال احداث است، افزود: فاز نخست این طرح قرار است در 18 ماه اجرایی شود و هم‌اکنون از پیشرفت مناسبی برخوردار است.

شهردار همدان انجام فاز دوم این طرح را در سه سطح دانست و افزود: این فاز در 9 ماه اجرا می‌شود و مدت زمان اجرای هر دو طرح 27 ماه است.

وی اضافه کرد: فاز نخست این تقاطع 22 بهمن ماه و فاز دوم آن در هفته دولت سال 93 به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در مدت پنج سال خدمت خود در شهرداری همدان پروژه‌ای نبود که با بررسی تیم کارشناسی به شورای شهر رفته و پس از تصویب اجرایی نشود.

انتهای پیام/89003/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول