اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دویست و هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر مطرح شد

نظر انتقادی رئیس شورای شهر اردبیل درباره توافقنامه چمران با سازمان بازرسی

شورای اسلامی شهر اردبیل در ایستگاه پایانی خود به تفاهم‌نامه امضا شده اخیر بین چمران، رئیس شوراهای عالی استان‌ها با رئیس سازمان بازرسی کشور اعتراض شدید‌الحنی داشت.

نظر انتقادی رئیس شورای شهر اردبیل درباره توافقنامه چمران با سازمان بازرسی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دویست و هشتاد و ششمین جلسه رسمی شورای شهر صبح امروز در حالی برگزار شد که در هفته آینده دفتر شورای سوم بسته شده و شورای چهارم فعالیتش را آغاز می‌کند. رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به ارسال ابلاغیه جدید رئیس عالی شوراهای کشور مبنی بر توافقاتی با سازمان بازرسی در امر دخالت در کارهای شورا به شدت به این تفاهم‌نامه واکنش نشان داده و خواستار ملغی شدن آن شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری با اشاره به مفاد این تفاهم‌نامه عنوان کرد: قرار شده است در هر استان شورای مرکب از رئیس شورای استان، رئیس شورای شهر مرکز استان و روسا و معاونان بازرسی همکاری و هماهنگی داشته و در جلسات مستمر مصوبات شورای شهر را مورد ارزیابی قرار دهند که این امر خلاف قانون و مقررات شوراهای شهر و روستا است.

وی با انتقاد از این رویه چمران در عقد تفاهم‌نامه با سازمان بازرسی افزود: زمانی که قانونی وجود ندارد نیازی به تفاهم‌نامه و یا تعیین تکلیف از سوی رئیس شورایعالی استان‌ها وجود ندارد که چمران بخواهد در این زمینه برای ما تعیین تکلیف کند.

رئیس شورای شهر اردبیل  ادامه داد: این تفاهم‌نامه هیچ استناد قانونی نداشته و در آن در هیچ بندی به قوانین و مقررات شورا اشاره‌ای نشده است، در حالی که انتظار داشتیم رئیس شورایعالی استان‌ها در این باب تدبیر بیشتری می‌کرد.

سرداری تصریح کرد: این تفاهم‌نامه را رئیس شورای استان به ما ابلاغ کرده است، ولی بنده به دلیل آنکه این تفاهم‌نامه را غیرقانونی می‌دانم و آن را مغایر با قانون مصوب شورای شهر می‌دانم، به هیچ‌وجه حاضر به اجرایی شدن آن و عضویت در این ترکیب نیستم.

این مسئول یادآور شد: وظایف، مسئولیت‌ها و اختیارات شوراهای شهر و روستا در قوانین و آیین‌نامه تالیف شده است و ملاک عمل ما نیز همین موضوع خواهد بود و خارج از ضوابط و مقررات اجازه نخواهیم دید سازمان یا نهادی حتی بازرسی نیز دخالتی در امور ما و مصوبات شورای شهر داشته باشند.

رئیس شورای شهر اردبیل ابراز داشت: در جوابیه صریح به چمران اعلام کردیم که تفاهم‌نامه اخیر خارج از وظایف قانونی شوراهاست و به رغم آنکه ارادتی به چمران داریم، اما گوشزد کردیم که در چنین تفاهم‌نامه‌های غیر‌قانونی باید حداقل شئونات شورا و جایگاه قانونی آن مد‌نظر قرار گرفته و در این زمینه حق و حقوقی ضایع نشود.

سرداری خاطرنشان کرد: ما انتظار داشتیم که رئیس شورایعالی استان‌ها حرکتی را انجام می‌داد تا مجموعه‌های دیگر حق ورود و دخالت در امر شورا نداشته باشند و به نظر می‌رسد تفاهم‌نامه بین چمران و پورمحمدی رئیس سابق سازمان بازرسی وجاهت قانونی نداشته و برای ما نمی‌تواند تکلیفی از این بابت به وجود آورد.

وی گفت: اینکه مصوبات ما به سازمان بازرسی برود و براساس این تفاهم‌نامه و سازمان بازرسی بر مصوبات ما صحه بگذارد، امری غیر‌قانونی است و بر آن ایرادی کلی وارد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علاوه بر رئیس شورای شهر اردبیل دیگر اعضا نیز با اعتراض به این تفاهم‌نامه غیر‌قانونی اعلام کردند که به هیچ‌وجه حاضر نیستند قوانین و مقررات مربوط به شورا را به خاطر تفاهم‌نامه‌ای زیر سئوال ببرند.

شورای سوم به دلیل اعتراضاتی که اداره کل بازرسی استان اردبیل به برخی از مصوبات شورا داشته است سال‌هاست که در مراجع قضایی در حال رفت و آمد هستند در حالی که شوراییان معتقدند سازمان بازرسی به هیچ‌وجه حق ورود به مصوبات شورا و اجرای آنها را ندارند و در این زمینه نیز بارها رئیس شورای شهر اردبیل علیه اقدامات بازرسی استان اردبیل اعتراض شدید‌الحنی داشته است که به نظر می‌رسد این کش و قوس همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/62001/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول