اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

راهروهای شورای شهر شهریار در تب و تاب انتخاب شهردار جدید

اگرچه چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت رسمی آغاز به کار نکرده است، اما رایزنی‌ها برای انتخاب شهردار جدید شهرستان شهریار با جدیت دنبال می‌شود.

راهروهای شورای شهر شهریار در تب و تاب انتخاب شهردار جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، از جمله دلایل اصلی انقلاب اسلامی ملت ایران در 22 بهمن 57 به رهبری مرجعیت معظم شیعه به ویژه امام خمینی (ره) اداره کشور در تمام سطوح بر احکام و تعالیم اسلامی و همچنین بر مبنای رای و نظر مردم بود.

به همین دلیل در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، این دو خواسته مورد توجه جدی قانونگذاران قرار گرفت.

براساس برخی از اصول این قانون، مردم در اداره شهرستان‌ها، شهرها، بخش‌ها، روستاها و دهستان‌ها و شهرداری‌های سراسر کشور نقشی موثر داشته و تک تک شهروندان با حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخاب اعضای این شوراها به صورت مستقیم در اداره شهرداری‌ها نقش دارند.

طبق قانون یکی از وظایف اصلی اعضای شوراها انتخاب شهرداران است و نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا باید یک نفر را برای سمت شهرداری با اجماع نظر انتخاب کنند.

براساس این گزارش، در روز 24 خرداد ماه 92 مردم ایران با حضور در پای صندوق‌های رای اعضای چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را انتخاب کرده و به عبارتی به کار دوره سوم پایان دادند.

در حال حاضر اعضای دوره سوم روزهای پایانی مسئولیت خود را در شوراها سپری می‌کنند و در روزهای آینده دوره چهارم به صورت رسمی و با اعضای جدید آغاز به کار خواهد کرد.

طبیعی است که با تشکیل دوره جدید، نخستین اولویت و موضوع در دستور کار شوراها باید انتخاب شهرداران باشد.

* شهریار در تب و تاب معرفی شهردار جدید

شهریار و شورای شهر این شهر نیز از این امر مستثنی نیست و این روزها در راهروهای شهرداری و شورای شهر سخنان درگوشی بسیاری درباره فردی که باید به زودی سکان هدایت شهرداری شهریار را در اختیار گیرد، شنیده می‌شود.

این در حالی است که برخی‌ها تصور می‌کنند که به دلیل عدم تشکیل رسمی دوره چهارم، موضوع انتخاب شهردار در شهرستان شهریار چندان جدی نیست، اما خبرنگار فارس این شهر گزارش می‌دهد که منتخبان این دوره از مدت‌ها قبل به‌دنبال بررسی و رایزنی درباره انتخاب شهردار هستند.

* تشکیل پنج جلسه طولانی برای انتخاب شهردار جدید شهریار

در همین رابطه خبرنگار فارس با علی مهدور یکی از منتخبان شورای اسلامی شهر شهریار امروز گفت‌وگویی انجام داد.

مهدور در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای انتخاب شهردار جدید شهریار صورت گرفته است؟ گفت: با توجه به اینکه یکی از اصلی‌ترین و مهمترین وظیفه اعضای شوراها انتخاب فردی متخصص، متدین، کارآمد،‌ آشنا به مشکلات شهر و نیازهای مردم به عنوان شهردار شهریار است، تمام منتخبان دوره چهارم تا امروز بخش مهمی از وقت خود را به این موضوع اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: تا امروز پنج جلسه با حضور منتخبان دوره چهارم شوراها در شهریار برگزار شده و در ابتدا ملاک‌هایی که باید برای انتخاب شهردار مورد توجه قرار گیرد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و خوشبختانه اعضا به یک اجماع نظر کلی و مطلوب رسیدند.

عضو چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا در شهریار اظهار داشت: علت اصلی اینکه پیش از تشکیل رسمی دوره چهارم شوراها جلسات فوق برگزار شد، این بود که می‌خواهیم از وقتی که مردم برای خدمت در اختیار ما قرار داده‌اند به بهترین شکل استفاده کرده و به عبارتی نمی‌خواهیم چند هفته ابتدایی کار شوراها را به این موضوع اختصاص دهیم.

* 19 نفر برای شهرداری شهریار برنامه داده‌اند

مهدور در پاسخ به این پرسش که انتخاب شهردار جدید شهریار در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ گفت: ما از افراد واجد شرایط برنامه خواستیم و تاکنون 19 نفر برنامه خود را به ما داده‌اند و اعضای دوره چهارم شوراها در شهریار مشغول بررسی برنامه‌ها و گفت‌وگو با خود افراد هستند.

وی تاکید کرد: ما در تلاش هستیم تا پیش از تشکیل رسمی دوره چهارم به یک جمع‌بندی کلی در این رابطه رسیده و با آغاز به کار شورای شهر جدید در کمترین زمان شهردار را با رای اکثریت و اجماع نظر انتخاب کنیم.

* فردی ولایی، کارآمد و با برنامه برای شهرداری شهریار انتخاب خواهد شد

خبرنگار فارس درباره ویژگی‌هایی که باید شهردار جدید شهریار داشته باشد با یکی دیگر از منتخبان دوره چهارم شورای شهر در شهریار گفت‌وگو کرد.

قاسم یوسف قاسم‌زاده در این رابطه اظهار داشت: مردم در روز 24 خرداد امسال در سراسر کشور با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای، اعضای چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را با رای بالا و حداکثری خود انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: در این روز ما شاهد خلق حماسه سیاسی بزرگی در کشور بودیم و حضور گسترده مردم در انتخابات و انتخاب اعضای شوراها در یک رقابت باشکوه و سراسری، وظیفه سنگینی را بر دوش منتخبان قرار داده است.

این مسئول در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه مهمترین اولویت شورای شهر شهریار چه موضوعی خواهد بود؟ گفت: هر یک از اعضای دوره چهارم شورای شهر در دوران رقابت‌های انتخابات وعده‌های متعددی به مردم دادند و باید طی چهار سال این وعده‌ها را عملی کنند.

قاسم‌زاده افزود: طبیعی است که برای اجرای برنامه‌ها و وعده‌ها نیازمند فردی توانمند و متخصص به عنوان شهردار شهریار هستیم و تلاش داریم تا بهترین انتخاب را برای اداره بهتر شهرداری شهریار انجام دهیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه شهردار جدید شهریار از نظر اعضای شورای شهر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟ گفت: چندین جلسه در این رابطه میان منتخبان دوره چهارم برگزار شده است و در جلسات فوق درباره ویژگی‌هایی که باید شهردار شهریار داشته باشد به اجماع نظر رسیدیم.

این نماینده مردم افزود: ولایت‌مداری، تخصص، کارآمدی، آشنا با مشکلات شهر و نیازهای مردم و بالاخره داشتن برنامه عملی و تخصصی از جمله ویژگی‌هایی است که باید شهردار جدید شهریار از آن برخوردار باشد.

قاسم‌زاده تاکید کرد: به طور قطع اعضای دوره چهارم شوراهای شهر در شهریار فردی را به عنوان شهردار انتخاب خواهند کرد که از این ویژگی‌ها برخوردار باشد و خوشبختانه شهرستان شهریار نیروها و مدیران بومی بسیاری دارد که می‌توانند به شهرستان خود کمک کنند.

وی در پایان اظهار داشت: ما باید از فرصتی که مردم برای خدمت‌ در اختیار ما قرار داده‌اند به بهترین شکل استفاده کنیم و در تلاش هستیم تا تک‌تک برنامه‌هایی که در دوره انتخابات به مردم وعده داده‌ایم را در طول چهار سال آتی عملیاتی کرده و در این راه نیازمند همراهی و تعامل با مردم هستیم.

بر اساس این گزارش، خبرنگار فارس از شهریار گزارش می‌دهد که منتخبان دوره چهارم شورای شهر در این شهرستان از بین 19 نفری که تاکنون برنامه‌های خود را ارائه کرده‌اند، در مورد هشت نفر به توافق کلی رسیده‌اند و قرار است طی روزهای آینده بار دیگر این افراد را دعوت کرده و طی جلسات خصوصی، مذاکرات جدی‌تری با آنها انجام دهند.

لازم به توضیح است که برخی از اعضای شورای شهر در تلاش هستند تا در مورد این افراد رایزنی‌هایی نیز با مسئولان ارشد استان انجام دهند، اما از آنجایی که هنوز مدیران جدید وزارت کشور و استانداری تهران انتخاب نشده‌اند، این رایزنی‌ها به روزهای آتی موکول شده است.

انتهای پیام/2302/ط40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول