اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

اعضای جدید شورای شهر از غرض ورزی شخصی و جناحی پرهیز کنند

امام جمعه اصفهان گفت: اعتماد مردم به اعضای شورا یک امتحان الهی است و اعضای شورا در تصمیمات خود فقط خدا را در نظر بگیرند و از غرض ورزی های شخصی و جناحی بپرهیزند.

اعضای جدید شورای شهر از غرض ورزی شخصی و جناحی پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار اعضای جدید شورای اسلامی شهر اصفهان، اعتماد مردم به اعضای شورای شهر را امتحان الهی دانست و اظهار داشت: شورای شهر عقل منفصل شهرداری است.

وی مشورت را از دستورات اجتماعی اسلام دانست و تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم مشورت کردن را از صفات مؤمنان بر شمرده و بین دو مبانی اسلام یعنی نماز و زکات آورده که این نشان از اهمیت امر مشورت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در دنیا نیز زمانی از دموکراسی سخن به میان می‌آید که اداره امور بر اساس مشورت پایه ریزی شده باشد که در غیر این صورت استبداد است.

این مسئول بومی بودن افراد در شوراهای اسلامی شهر و روستا را از مزیت‌های این شورا دانست و گفت: حس ناسیونالیستی که در افراد وجود دارد باعث پیشرفت هر چه بیشتر کارها می‌شود که این امر حتی در اسلام، آنجا که صدقه دادن را ابتدا برای نزدیکان توصیه می‌کند، تاکید شده است.

طباطبایی‌نژاد به انتخاب شهردار توسط شورای اسلامی شهر اشاره و اضافه کرد: اعضای شورای شهر چون امین مردم هستند، به طور  قطع فرد لایقی را برای مدیریت شهرداری انتخاب می‌کنند و هماهنگی بین شهرداری و شورای شهر باعث رشد و رونق شهرها می‌شود.

وی تاکید کرد: شورای شهر نباید فقط به انتخاب شهردار اکتفا کنند، شورای شهر در واقع هم مجلس، هم سازمان برنامه بودجه و هم دیوان محاسبات شهرداری است، یعنی باید با در نظر گرفتن بودجه، برنامه شهر را تدوین و بر آنها نظارت داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اعتماد مردم به اعضای شورا را امتحان الهی دانست و از آنها خواست تا در تصمیمات خود فقط خدا را در نظر بگیرند و از غرض ورزی های شخصی و جناحی بپرهیزند.

این مسئول با اشاره به این موضوع که اصفهان روح ایران است و نباید آسیبی ببیند، ادامه داد: هر جا که بین دستگاه‌ها اختلاف بیفتد کار شهر زمین می‌ماند، لذا با انتخاب شهرداری امین، لایق و نخبه فضای همدلی، همکاری و پیشرفت را در اصفهان فراهم کنید.

طباطبایی‌نژاد ساماندهی رودخانه زاینده رود را از مهم‌ترین اولویت‌های اصفهان دانست و متذکر شد: خشکسالی تنها عامل خشکی زاینده رود نیست، بلکه نبود مدیریت صحیح و ساماندهی بستر زاینده رود تشدید کننده موضوع شده است که همت و همکاری مسئولان شهر و استان را در جهت مرتفع نمودن این مشکل می‌طلبد.

در ابتدای این دیدار مهندس صلواتی رئیس سنی شورای اسلامی شهر ضمن معرفی اعضاء گزارشی از تخصص و برنامه‌های اعضاء ارائه کرد.

انتهای پیام/2301/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول