اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران:

کارگران ساختمانی مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران گفت: طرح شناسنامه‌دار کردن کارگران ساختمانی برای نخستین بار در مازندران اجرایی می‌شود.

کارگران ساختمانی مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید هادی ساداتی شامگاه امروز در نشست تشکل‌های کارگری استان مازندران در استانداری اظهار داشت: 62 درصد حوادث ناشی از کار مربوط به کارگران ساختمانی در مازندران است.

وی تصریح کرد: 18 درصد از این حوادث منجر به نقص عضو و فوت کارگر می‌شود و بسیاری از این کارگران فاقد هیچ‌گونه بیمه هستند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران در ادامه از پیگیری کانون کارگران ساختمانی مازندران برای اجرایی کردن دستورالعمل آموزش ایمنی کارگران ساختمانی در مازندران خبر داد و گفت: آموزش ایمنی کارگران ساختمانی که از سال 89 مصوب شده بود تا سال جاری بدون هیچگونه فعالیت مسکوت مانده بود که برای نخستین بار در مازندران پیگیری و اجرا شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در مرحله اول اجرایی شدن این قانون در مازندران بیش از 5 هزار ساعت آموزش ایمنی کارگران ساختمانی اجرا شد که برای مراحل بعدی نیاز به همدلی در مرکز استان مازندران و مدیران اجرایی داریم.

ساداتی در ادامه از اجرای برنامه آموزش ایمنی برای پیمانکاران که به نوعی با کارگران به ویژه کارگران ساختمانی در ارتباط هستند خبر داد و گفت: آموزش پیمانکاران در رشته‌های برق و تاسیسات شروع می‌شود که نیاز است کمیته آموزش استانداری در این امر به طور جدی وارد شود.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران در ادامه از شناسنامه‌دار کردن کارگران در مازندران خبر داد و گفت: این طرح قرار است به طور پایلوت در مازندران برای نخستین بار اجرا شود و برای اجرایی کردن این امور نیاز به همراهی همه دستگاه‌های اجرایی مازندران داریم.

انتهای پیام/86004/ک20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول