اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران:

12 هزار کارگر ساختمانی مازندران فاقد بیمه هستند

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران با اعلام اینکه 12 هزار کارگر ساختمانی در مازندران فاقد بیمه هستند گفت: رئیس جمهور و وزیر تعاون نسبت به حذف سهمیه‌بندی بیمه کارگران ساختمانی اقدام کنند.

12 هزار کارگر ساختمانی مازندران فاقد بیمه هستند

سیدهادی ساداتی در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار فارس در ساری، درباره آخرین وضعیت بیمه کارگران ساختمانی در استان مازندران اظهار داشت: امسال 2 هزار و 300 سهمیه بیمه این بخش در اختیار مازندران قرار گرفت که اقدام لازم برای جذب این مقدار سهمیه تعیین شده انجام شد.

وی تعداد متقاضیان بیمه کارگران ساختمانی در مازندران را 12 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر در تلاش هستیم تا نسبت به بیمه متقاضیان سال 88 و 89 اقدام کنیم.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران در ادامه با انتقاد از عدم اجرای مصوبه مجلس در ارتباط با بیمه کارگران ساختمانی خاطرنشان کرد: باید روشی اتخاذ شود تا موانع اجرایی این مصوبه قانونی در کشور برداشته شود.

وی میزان تعیین شده سهمیه بیمه کارگران ساختمانی را بیش از 80 هزار نفر اعلام کرد و گفت: میزان متقاضی برای بیمه با سهمیه تعیین شده مطابقت ندارد و به همین دلیل امسال پرونده متقاضیان بیمه سال 88 و 89 در مازندران در حال رسیدگی است.

ساداتی مهم‌ترین درخواست جامعه کارگری از  رئیس جمهور و وزیر جدید کار تعاون و رفاه اجتماعی را حذف سهمیه برای بیمه کارگران ساختمانی در مازندران اعلام کرد و گفت: تعیین سهمیه بیمه برای کارگران و دست‌اندرکاران امر آزاردهنده است.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران در ادامه به اقدامات انجام شده برای افزایش ایمنی کارگران ساختمانی در مازندران اشاره کرد و گفت: 5 هزار ساعت آموزش ایمنی کارگران ساختمانی در مازندران اجرایی شد.

ساداتی خاطرنشان کرد: به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها آموزش ایمنی کارگران ساختمانی متوقف شد و مجموعه کارگری برای آموزش منتظر تصمیم جدید مسئولان هستند.

وی در پایان گفت: برای افراد آموزش دیده در بخش کارگران ساختمانی نیز قرار بود کارت ایمنی صادر شود که این امر در حال حاضر متوقف شد.

انتهای پیام/86004/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول