اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل خانه کارگر مطرح کرد

‌نیاز تهران به 500 هزار کارگر ساده در آینده

دبیرکل خانه کارگر گفت: هم‌اکنون بازار کار با فقدان نیروی کار ساده و نیمه ماهر روبه‌رو است و به طوری که برآوردها نشان می‌دهد در شهر تهران در سال‌های آینده به 500 هزار نفر کارگر ساده نیاز خواهیم داشت.

‌نیاز تهران به 500 هزار کارگر ساده در آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی خانه کارگر تبریز، علیرضا محجوب ‌در سمینار دبیران اجرایی خانه‌های کارگر سراسر کشور در سالن کنفرانس خانه کارگر تبریز اظهار کرد: هدف و جهت قانون بیمه بیکاری همانطور که قبلا نیز تأکید داشته‌ایم باید موضوع کار باشد.

دبیرکل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران گفت: باید پول به کسی داده شود که کار کند و ما بی‌علت به کسی پول ندهیم و به بهانه کار به توزیع درآمد بپردازیم در چنین شرایطی است که قدر و منزلت کار آشکار می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حمایت از نیروی کار را پراهمیت‌ترین کار دولت در این حوزه خواند و گفت: امیدواریم دولت به این موضوع توجه جدی داشته و آنچه را که دولت قبلی در برابر آن مقاومت می‌کرد عملیاتی کند.

محجوب به موضوع قانون بیمه بیکاری اشاره کرد و گفت: متاسفانه این قانون به دلیل غیرمنطقی متوقف و به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است.

نماینده مردم تهران، ری و اسلامشهر با ابراز تأسف از این نوع نگرش خاطرنشان کرد: این درحالی است ما در مجلس شورای اسلامی حاضر بودیم برای تصویب این قانون تمام خواسته‌های مدنظر را برآورده کنیم ولی این امر محقق نشد.

وی اجرای این قانون را به نفع بحث اشتغال دانست و گفت: قانون بیمه بیکاری دارای مزایایی است که می‌تواند به ساماندهی اشتغال کشور کمک موثری نماید.

محجوب خواستار تسریع تصویب این قانون شد و گفت: به زودی از مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهیم خواست تا با توجه به اهمیت و نقش این قانون که می‌تواند تکیه‌گاهی برای میلیون‌ها خانواده ایرانی باشد تصویب آن را در اولویت قرار دهد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی به موضوع تعادل بازار اشتغال در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: همانگونه که قبلا پیش‌بینی کرده بودیم هم‌اکنون بازار کار با فقدان نیروی کار ساده و نیمه ماهر روبه‌رو است و به طوری که برآوردها نشان می‌دهد در شهر تهران در سال‌های آینده به 500 هزار نفر کارگر ساده نیاز خواهیم داشت که بالتبع باید از شهرستان‌ها تأمین شود و این خود ورود حداقل 2 میلیون نفر جدید به شهر تهران خواهد بود که اجرای قانون بیمه بیکاری و اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.

وی یکی از نیازهای بازار کار در گذشته را آموزش نیروی کار دانست و افزود: در حال حاضر با اجرای بیمه کارگران ساختمانی خود کارگران به دنبال آموزش هستند و این موفقیت بزرگی برای جامعه کارگری به شمار می‌رود.

محجوب ترکیب نیروی کار در آینده را از مشکلات اشتغال دانست و گفت: باید از هم‌اکنون به فکر اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی بوده و آموزش آنان را متناسب با نیازهای بازار کار همراه کنیم که تصویب و اجرای قانون بیمه بیکاری می‌تواند در این زمینه بسیار مثمر باشد.

انتهای پیام/60001/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول