اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سه ماهه نخست امسال صورت گرفت

برگزاری آزمون بیمه کارگران ساختمانی برای 218 نفر در خمینی‌شهر

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خمینی‌شهر گفت: طی سه ماهه نخست امسال 218 نفر در شهرستان خمینی‌شهر در آزمون‌های بیمه کارگران ساختمانی شرکت کرده‌اند.

برگزاری آزمون بیمه کارگران ساختمانی برای 218 نفر در خمینی‌شهر

حمیدرضا ایگدر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه برگزاری آزمون‌های مهارتی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی مراکز فنی و حرفه‌ای است، اظهار داشت: مهارت‌آموزان با شرکت در این آزمون‌ها میزان مهارت‌های خود را ارزیابی می‌کنند و در صورت پذیرش در این آزمون‌ها کارت و گواهینامه مهارت برای این افراد صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته آزمون‌های مهارتی برای 15 هزار نفر در سطح شهرستان خمینی‌شهر برگزار شده، اضافه کرد: شش هزار و 500 نفر از این افراد قالیباف، یک‌هزار و 700 نفر از کارگران صنایع ساختمانی و سایر شرکت‌کنندگان در آزمون‌های مهارتی از آموزش‌ دیدگان مراکز آزاد و دولتی فنی و حرفه‌ای موجود در این شهرستان بوده‌اند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خمینی‌شهر با تاکید بر اینکه در سال گذشته حدود 25 نفر از عطاران این شهرستان زیر پوشش آموزش‌های مهارتی قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: همچنین آزمون‌های مهارتی برای 200 نفر از افراد شاغل در صنوف مختلف برگزار شده و گواهینامه مهارت برای این افراد صادر شده و این افراد با این تأییدیه‌ها جواز کسب دریافت کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته برای حدود 429 نفر در این شهرستان مجوز مشاغل خانگی صادر شده، ادامه داد: در سال گذشته حدود 100 نفر در  طرح مهندسان فردا ویژه افراد بین هفت تا 20 سال در پنج آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای موجود در این شهرستان در رشته‌های انیمیشن، روبات مسیر‌یاب و روبات جنگجو زیر پوشش آموزش‌های مهارتی این طرح قرار گرفتند.

ایگدر با بیان اینکه در مراکز ثابت فنی و حرفه‌ای موجود در این شهرستان حدود 30 کارگاه آموزشی وجود دارد، تاکید کرد: در سال گذشته حدود 80 درصد از مهارت‌آموزان در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد این شهرستان مؤفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته آموزش‌های مهارتی برای حدود 138 نفر شاغل در بخش صنوف شامل اتحادیه تأسیسات و لوله‌کش‌ها به منظور ارتقای مهارت‌های فنی این افراد برگزار شده، افزود: این افراد در زمینه‌های لوله‌کش گاز خانگی، لوله‌کش‌های آب و تأسیسات گرمایشی از کف شاغل هستند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خمینی‌شهر به گروه‌های هدف دوره‌های مهارتی اشاره کرد و گفت: دانشجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، شاغلان در بخش صنایع و اصناف، کارجویان شهری و روستایی، مددجویان کمیته امداد و افراد زندانی به عنوان گروه‌های هدف این مرکز به شمار می‌روند.

این مسئول با اشاره به برگزاری آزمون‌های صنایع ساختمان برای افراد متقاضی در سال جاری اضافه کرد: طی سه ماهه نخست امسال 218 نفر در شهرستان خمینی‌شهر در آزمون‌های بیمه کارگران ساختمانی شرکت کرده‌اند.

ایگدر با بیان اینکه این افراد به منظور برخوردار شدن از بیمه تأمین اجتماعی در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند، متذکر شد: البته در هر دوره از این آزمون‌ها حدود 50 درصد از شرکت‌ کنندگان قبول می‌شوند و پس از انجام مراحل قانونی مورد نیاز زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به شرکت قالیبافان در آزمون‌های ادواری اذعان داشت: طی سه ماهه نخست امسال 309 نفر از قالیبافان این شهرستان برای استفاده از بیمه تأمین اجتماعی در این آزمون‌ها شرکت کرده‌اند که در هر دوره از این آزمون‌ها حدود 50 درصد از این افراد قبول می‌شوند.

انتهای پیام/63004/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول