اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آبفار استان بوشهر:

شاخص بهره‌مندی روستاهای بوشهر از شبکه آبرسانی 90 درصد است

معاون بهره برداری آبفای روستایی استان بوشهر گفت: شاخص بهره مندی روستاهای استان از شبکه آبرسانی حدود 90 درصد و در شهرستان دیلم 99 درصد است.

شاخص بهره‌مندی روستاهای بوشهر از شبکه آبرسانی 90 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم، روح الله طاهریان ظهر امروز در آیین بهره برداری از پروژه آبرسانی روستای شیرونک افزود: شاخص بهره مندی روستاهای استان از شبکه آبرسانی حدود 90 درصد و در شهرستان دیلم 99 درصد است و همچنین شاخص بهره مندی موثر در استان 70 درصد و در شهرستان دیلم 85 درصد است

وی گفت: بر همین اساس شهرستان دیلم مقام اول از لحاظ بهره مندی از آب شرب روستایی در استان را داراست.

طاهریان گفت: استان بوشهر دارای 623 روستا بوده که حدود 500 روستای آن بالای 20 خانوار است.

وی بیان داشت: روستای شیرونک دارای 25 خانوار و 107 نفر جمعیت بوده که عملیات اجرایی آبرسانی به این روستا شامل 13 کیلومتر خط انتقال و یک ونیم کیلومتر شبکه توزیع است.

معاون آبفار استان بوشهر اظهار داشت: محل تامین آب شرب این شبکه از خط انتقال روستاهای دیلم و خط انتقال کوثر که با دوره طرح 25 سال و اعتبار حدود 4 هزار میلیون ریال در مدت یک سال اجرا شده است.

بخشدار امام حسن نیز گفت: روستای شیرونک به عنوان آخرین روستای دارای سکنه بخش امام حسن است که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مدیران خدمتگزار امروز از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهد شد.

ضرغام محمدی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آبرسانی شیرونک در هفته دولت سال گذشته افزود: سال قبل همین روستا آخرین نقطه‌ای بود که از مجموع روستاهای بخش امام حسن از نعمت برق برخوردار شد و امروز جشن آبدار شدن و برق دار شدن تمام روستاهای دارای سکنه در بخش امام حسن را برگزار می‌کنیم که این هم خدمتی از نظام اسلامی تقدیم به ملت انقلابی است.

مدیر آبفار دیلم نیز در این آیین گفت: شهرستان دیلم با 37 روستای دارای سکنه و جمعیتی بالغ بر 7200 نفر بوده که در مجموع 99 درصد روستاهای آن دارای شبکه آبرسانی هستند.

قاسم غریب پور افزود: منابع تامین آب شرب شهرستان از خط آبرسانی کوثر بوده به طول 300 کیلومتر که 114 کیلومتر آن شبکه توزیع و 186 کیلومتر خط انتقال آب است.

وی گفت: تعداد کل مخازن تامین آب شرب شهرستان دیلم 13 دستگاه با حجم 850 مترمکعب است.

روستای شیرونک از توابع بخش امام حسن و جنوبی ترین روستای شهرستان دیلم است.

همزمان با هفته دولت و با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی پروژه آبرسانی به روستای شیرونک به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/66006/س40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول