اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد استان قزوین خبر داد

شرکت بیش از 100 اثر در هشتمین جشنواره نمایشنامه‌نویسی رضوی

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از ارسال بیش از 102 اثر به دبیرخانه هشتمین جشنواره نمایشنامه‌نویسی رضوی در استان خبر داد.

شرکت بیش از 100 اثر در هشتمین جشنواره نمایشنامه‌نویسی رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین، مهدی رمضانی با اشاره به اینکه دبیرخانه جشنواره نمایشنامه‌نویسی رضوی در استان قزوین قرار دارد، اظهار کرد: تاکنون بیش از 102 نمایشنامه رضوی از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی اضافه کرد: تعداد بازی‌نامه‌های ارسالی به دومین جشنواره سراسری بازی‌نامه‌نویسی رضوی کمتر از پنج اثر است و به همین دلیل قابلیت داوری ندارد.

رمضانی با تأکید بر لزوم همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با دبیرخانه این جشنواره در راستای افزایش کمیت و کیفیت آثار ارسالی، ادامه داد: از آنجا که بازی‌نامه‌نویسی هنری نوپاست باید ابتدا با برگزاری کلاس‌های آموزشی، علاقه و استعداد پرداختن به آن را در بین هنرمندان افزایش داد.

رمضانی خاطرنشان کرد: پرداختن به یک مضمون و رویکرد خاص در نمایشنامه‌نویسی و به طور کلی ادبیات به دلیل محدودیت ایده با دشواری فراوان همراه است و به همین دلیل ورود بخش خصوصی و تقویت نگاه حرفه‌ای و اقتصادی می‌تواند در مسیر بهبود کیفیت آثار تأثیرگذار باشد.

این مسئول ضرورت دوسالانه شدن این جشنواره را مورد تأکید قرار داد و افزود: به طور قطع افزایش فاصله زمانی بین دو جشنواره افزایش انگیزه و خلاقیت را در نویسنده به دنبال دارد.

رمضانی ادامه داد: اگرچه حضور افراد تازه‌کار در جشنواره به شدت کاهش یافته است؛ اما یقیناً در راستای گام برداشتن در مسیر حرفه‌ای باید میزان جوایز در نظر گرفته شده برای جشنواره افزایش یابد؛ چراکه در حال حاضر جایزه نفر اول جشنواره نمایشنامه‌نویسی رضوی یک دهم جایزه نفر اول جشنواره ادبیات نمایشی ایران است.

وی با اشاره به عدم تمایل سرمایه‌گذاران برای حضور به عنوان حامی مالی در این جشنواره، ادامه داد: با توجه به اینکه تنها خروجی این جشنواره در حد انتشار کتاب است، فرصت چندانی برای تبلیغ حامی وجود ندارد.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد استان قزوین گفت: از این روز تلاش‌های بسیاری در راستای استفاده از نمایشنامه‌های برگزیده در جشنواره‌هایی همچون تئاتر کودک و نوجوان هرمزگان و تئاتر رضوی در خراسان صورت گرفته است که در صورت اثرگذاری می‌تواند به حل مشکلات اقتصادی جشنواره منجر شود.

انتهای پیام/77011/ز/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول