اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بنیاد فرهنگی امام رضا (ع):

وزارت ارشاد دولت دهم در حوزه فرهنگ رضوی سنگ تمام گذاشت

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: وزارت ارشاد دولت دهم در حوزه فرهنگ رضوی سنگ تمام گذاشت و فعالیت‌ها با محوریت فرهنگی رضوی را ساختارمند کرد.

وزارت ارشاد دولت دهم در حوزه فرهنگ رضوی سنگ تمام گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد جعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر این‌که وزارت ارشاد در دولت دهم در حوزه فرهنگ رضوی سنگ تمام گذاشته است، گفت: یکی از اقدامات موثر و قابل توجه وزارت ارشاد در دولت دهم این بود که فعالیت‌های فرهنگی حوزه رضوی در قالب بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) ساختارمند شد که این در نوع خود گام بزرگی در حوزه فرهنگ است.

وی با اشاره به کیفیت برگزاری یازدهمین دوره جشنواره بین‌‌المللی امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: جشنواره بین‌المللی امام رضا در یازدهمین دوره خود از دستاوردهای دوره‌های گذشته بهره گرفته و بر پایه این تجربیات این دوره را با مهندسی بسیار دقیقی برگزار کرده است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی امام رضا (ع) ادامه داد: این جشنواره در یازدهمین دوره خود با هیئت اجرایی متشکل از 31 استان در کشور تشکیل و در 85 موضوع در استان‌های داخل کشور و همچنین 75 کشور جهان و 200 شهر در خارج از کشور برنامه‌های خود را اجرایی می‌کند.

جعفری با اشاره به برنامه‌های هفته فرهنگ رضوی گفت: نخستین نکته این است که باید دهه کرامت در طول سال توسعه یابد چراکه معارف دهه کرامت در قالب مدت زمان ده روزه نمی‌گنجد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی امام رضا (ع) یادآور شد: هفته فرهنگ رضوی از اردیبهشت‌ماه امسال در استان‌های کشور به طور چرخشی برگزار می‌شود و این برنامه تا پیش از دهه کرامت در تمام استان‌ها اجرا می‌شود.

وی یکی از دغدغه‌های مهم جشنواره امام رضا (ع) را ارتقای کیفیت توصیف کرد و گفت: در حال حاضر به لحاظ کمی در جشنواره دغدغه‌ای نداریم چراکه روز به روز شاهد مطالبه دستگاه‌ها برای عضویت در جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) هستیم و مسئله مهم پرداختن به کیفیت جشنواره است.

جعفری خاطرنشان کرد: به منظور ارتقای کیفیت جشنواره، هشت کارگروه و همچنین دو گروه نظارتی متشکل از 70 نفر تعریف شده که این ناظران در دو بخش فنی و تخصصی و ناظران عمومی عهده‌دار نظارت بر کیفیت برگزاری جشنواره در استان‌ها هستند.

دعوت از روحانی برای حضور در اختتامیه جشنواره امام رضا (ع) / مجوز خبرگزاری فرهنگ رضوی تصویب شد

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) با اعلام خبر تصویب مجوز خبرگزاری فرهنگ رضوی گفت: برای اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) از رئیس‌جمهور نیز دعوت شده است.

جعفری اظهار داشت: انتظار ما این است که دولت یازدهم و رئیس‌جمهور منتخب این دوره اهتمام و حمایت ویژه‌ای از فعالیت‌ها در حوزه فرهنگ رضوی داشته باشند.

وی افزود: سال گذشته شاهد کاهش 40 درصدی بودجه جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) بودیم و امسال نیز سقف بودجه مصوب جشنواره 30 درصد کاهش یافت.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی امام رضا (ع) با اعلام این خبر که روز گذشته مجوز خبرگزاری رضوی تصویب شده است، گفت: صاحب امتیاز این مجوز بنیاد بین‌المللی فرهنگی امام رضا (ع) و مدیر مسئول آن مدیرعامل این بنیاد است.

وی تصریح کرد: همچنین مجوز فصلنامه فرهنگی رضوی و نیز پروانه نشر بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) را توانستیم اخذ کنیم؛ یکی از اخبار قابل توجه دیگر این است که دبیرخانه جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) به بنیاد بین‌المللی فرهنگی امام رضا (ع) ارتقا یافت.

جعفری گفت: یکی از نقاط قوت جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) گستره بالای داوری است؛ در جشنواره امسال 512 نفر در سراسر کشور به داوری می‌پردازند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی امام رضا (ع) تاکید کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا پایان مردادماه بوده و پیش‌بینی می‌شود جشنواره دوره یازدهم در قیاس با سال‌های گذشته جهش عظیمی در حوزه دریافت آثار داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه اختتامیه جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) عنوان کرد: برای اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور منتخب را دعوت کرده‌ایم و امیدواریم که مسئول دفتر وی پیگیری‌های لازم به منظور حضور رئیس‌جمهور را در اختتامیه جشنواره انجام دهد.

انتهای پیام/70023/م40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول