اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی:

تاسیسات تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر مهاجران نوسازی شد

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از بازسازی و نوسازی تاسیسات تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر مهاجران خبر داد.

تاسیسات تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر مهاجران نوسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی آنالویی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح با هدف بهبود کیفیت پساب خروجی و همچنین بهبود عملکرد تصفیه‌خانه‌های شماره یک و دو فاضلاب شهر مهاجران صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: تعمیر و نصب مجدد دو دستگاه بلوئر (هوا‌ساز) و خرید و نصب یک دستگاه بلوئر جدید، نوسازی تابلو برق پمپ لجن مازاد و طراحی، تعمیر و رنگ‌آمیزی پل ته‌نشینی از اقداماتی است که در راستای بازسازی و نوسازی تاسیسات و تجهیزات تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شماره یک و دو شهر مهاجران به همت دفتر بهره‌برداری از تاسیسات فاضلاب معاونت بهره‌برداری شرکت و امور آب و فاضلاب مهاجران انجام شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به طراحی و اجرای خط لوله پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب شماره یک شهر مهاجران به طول 100 متر ادامه داد: به منظور بهبود کیفیت پساب خروجی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر مهاجران اقداماتی چون تخلیه لجن حوضچه‌های «هوادهی» و «ته‌نشینی» و حوضچه تماس کلر، تخلیه لجن بسترهای لجن خشک‌کن و شستشوی لوله‌های هوا و دیفیوزهای حوض هوادهی صورت گرفته است.

آنالویی تصریح کرد: با ایجاد فضای سبز در تصفیه‌خانه فاضلاب شهر مهاجران به میزان 16 هکتار زمین و کاشت 5 هزار و 850 اصله درخت، بوته‌های گل رز و چمن‌کاری فضای تصفیه‌خانه‌های این شهر مناسب‌سازی شده است.

به گفته وی، تصفیه‌خانه‌های شماره یک و دو شهر مهاجران به ترتیب به منازل مسکونی پتروشیمی و منازل مسکونی پالایشگاه تعلق دارد و سومین تصفیه‌خانه فاضلاب ویژه شهر جدید مهاجران به همت شرکت آب و فاضلاب استان احداث شده است و همزمان با دهه مبارک فجر سال 92 وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/87004/ز20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول