اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری:

افزایش بیماری‌های قابل انتقال در چهارمحال و بختیاری متوقف شد

معاون فنی مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری از کنترل افزایش ناگهانی موارد بیماری‎های قابل انتقال از آب و غذا در استان در سال‎جاری خبر داد.

افزایش بیماری‌های قابل انتقال در چهارمحال و بختیاری متوقف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، علی ضامن صالحی‌فرد اظهار کرد: ششم مردادماه امسال در روستای قلعه آقا‌علی شهرستان شهرکرد هشت نفر از کشاورزان فصلی مزارع این روستا مبتلا به اسهال حاد آبکی شناسایی شدند.

وی آلودگی آب چشمه کشاورزی و قابل شرب نبودن این آب را دلیل مسمومیت کشاورزان دانست و ادامه داد: بیستم مردادماه نیز در روستای شهریار لردگان آمار پنج نفر مبتلا به اسهال خونی گزارش شد.

این مسئول ادامه داد: با نمونه‌برداری کارشناسان مرکز بهداشت نمونه‌های آب سالم اعلام شد اما در نمونه‌های انسانی میکروب عامل اسهال خونی مشاهده شد.

صالحی‌فرد اظهار کرد: بیست و چهارم تیرماه نیز در روستای آب چنار زیلایی شهرستان لردگان چهار نفر مبتلا به هپاتیت A گزارش شد که براساس نمونه‌برداری‌ها، آب این منطقه در 97 درصد موارد مطلوب و عامل این بیماری نامشخص بود.

معاون فنی مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: به دنبال شناسایی و گزارش افزایش موارد (طغیان بیماری) تیم واکنش سریع از کارشناسان پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال از غذا، بهداشت محیط و آموزش و سلامت با هماهنگی مسئولان شهرستان‌های مربوطه تشکیل و اقدامات لازم صورت گرفت و افزایش موارد کنترل و متوقف شد.

وی ادامه داد: در راستای کنترل این موارد لازم است رصد بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا از سوی نیروهای بهداشتی با دقت صورت گیرد و حتی در موارد مشکوک به این نوع بیماری موارد به مراکز بهداشتی درمانی گزارش شود.

صالحی فرد گفت: سال گذشته نیز 9 مورد بیماری‌های گوارشی و اسهال ناشی از مسمومیت غذا در استان گزارش شد.

انتهای پیام/68001/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول