اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطابق با آخرین نظرسنجی انجام شده

افزایش آلودگی هوا 60 درصد مردم اصفهان را مبتلا به بیماری‌های پوستی و ریوی کرد

رئیس مرکز تحقیقات محیط زیست دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: مطابق با آخرین نظرسنجی انجام شده 60 درصد از مردم اصفهان به دلیل افزایش آلودگی هوا از ناراحتی‌های پوستی و ریوی رنج می‌برند.

افزایش آلودگی هوا 60 درصد مردم اصفهان را مبتلا به بیماری‌های پوستی و ریوی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین مرادی امشب در سومین نشست تخصصی چالش‌ها و مباحث نوین مدیریت شهری که در پژوهشگاه مهندسی مدیریت بحران‌های طبیعی شاخص‌پژوه برگزار شد، اظهار کرد: توسعه هر فعالیتی که منجر به رشد و ارتقا کیفیت زندگی انسان‌ها می‌شود معنایی از توسعه است.

وی ادامه داد: امروز در جامعه ما حق حیات هر انسانی به یک اندازه در نظر گرفته نمی‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات محیط زیست دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به چالش‌های زیست محیطی در اصفهان، بیان کرد: نخستین چالش در ایران ضعف در میهن دوستی است و دومین عامل مردم هستند که از قوانین زیست محیطی و مشارکت‌ها آگاهی ندارند.

وی اضافه کرد: قوانین زیست محیطی بخش بسیاری از آن مخرب هستند مانند قانون استقلال آب که مشکلات بسیاری را به همراه آورد.

مرادی، عامل دیگر را مدیران و تصمیم سازان و قانون‌گذاران دانست و تصریح کرد: این مدیران بدون در نظرگیری آثار احتمالی و تصمیمات شتابزده مانند مصوبات استانی چالش‌ها زیست محیطی دیگری را تولید می‌کنند.

وی افزود: ساختار سازمانی ناکارآمد، تغییرات اقلیمی در کل جهان و به شدت در ایران از دیگر موارد چالشی است.

رئیس مرکز تحقیقات محیط زیست دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه نخستین قربانی بی‌برنامگی محیط زیست است، گفت: اصفهان با فاجعه محیط زیستی روبرو است و وضعیت زیست محیطی شهر اصفهان به مرحله هشدار رسیده است.

وی تأکید کرد: در آخرین نظرسنجی که از مردم اصفهان در مورد آلودگی هوا انجام شد 86 درصد از مردم اصفهان آلودگی هوا را احساس می‌کنند.

مرادی ادامه داد: این نظرسنجی نشان داد که 60 در صد از مردم اصفهان به دلیل آلودگی هوا دچار ناراحتی‌های پوستی و ریوی شده‌اند و خستگی، سوزش چشم و خشکی لب را تجربه کرده‌اند.

وی افزود: آلودگی هوا تا 50 درصد سبب افسردگی مردم اصفهان می‌شود و بیش از 20 درصد مردم اصفهان به هنگام مواجه با ترافیک عصبانی و پرخاشگر می‌شوند.

انتهای پیام/63007/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول