اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دامپزشکی نرماشیر خبر داد

انجام تست دام‌های نرماشیر علیه بیماری بروسلوز

مدیر شبکه دامپزشکی نرماشیر گفت: در راستای انجام اقدامات پیشگیری و کنترلی بیماری بروسلوز در سال جاری در این شهرستان از 823 رأس گاو علیه بیماری بروسلوز تست گرفته شده است.

انجام تست دام‌های نرماشیر علیه بیماری بروسلوز

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نرماشیر اظهار داشت: در راستای انجام اقدامات پیشگیری و کنترلی بیماری بروسلوز علاوه بر رعایت اصول مدیریت بهداشتی دامداری‌ها، کنترل ورود و خروج دام در سال جاری در بخش مرکزی و روداب از 823 رأس گاو علیه بیماری بروسلوز تست گرفته شده است.

مدیر شبکه دامپزشکی نرماشیر گفت: یکی از مهم‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌های مشترک میان انسان و دام بیماری بروسلوز یا تب مالت است که از جنبه اقتصادی و بهداشت عمومی اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: این بیماری از طریق تماس مستقیم با خون، ترشحات رحمی حیوان آلوده و مصرف فرآورده خام دامی آلوده به انسان منتقل می‌شود و عامل بیماری باکتری کوکوباسیل گرم منفی بروسلا است.                  

مدیر شبکه دامپزشکی نرماشیر تصریح کرد: بر اثر تماس با جنین‌ سقط شده آلوده و مصرف شیر غیرپاستوریزه آلودگی این بیماری بیشتر و باکتری پس از ورود به بدن دام منتشر می‌شود.

جعفری گفت: بهترین راه پیشگیری از این بیماری رعایت اصول بهداشتی و مدیریت دامداری‌ها از جمله کنترل ورود و خروج دام، ضدعفونی جایگاه دام، واکسیناسیون دام‌ها و سمپاشی دامداری‌ها است.

وی تاکید کرد: با توجه به محور قرنطینه و واکسیناسیون منظم دام‌ها انجام تست‌های تشخیصی نیز قابل اهمیت بوده و مصرف نکردن شیر نجوشیده و فرآورده‌های لبنی غیر پاستوریزه نیز باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/80026/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول