اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفت

واکسیناسیون 420 هزار رأس دام علیه بیماری‌های دامی در قروه

مدیر شبکه دامپزشکی قروه گفت: از ابتدای امسال تاکنون 420 هزار نوبت سردام سبک و سنگین در این شهرستان علیه بیماری‌های دامی، واکسینه شدند.

واکسیناسیون 420 هزار رأس دام علیه بیماری‌های دامی در قروه

حسن کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با بیماری‌های واگیر دامی و نیز پیشگیری و کنترل انواع بیماری‌ها، این تعداد دام علیه بیماری‌های تب برفکی، بروسلوز، آبله، شاربن و آنتروتوکسمی واکسینه شدند.

مدیر شبکه دامپزشکی قروه افزود: در همین زمینه یک میلیون و 800 هزار قطعه مرغ و جوجه هم تحت واکسیناسیون قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای طرح یاد شده، مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام سبک و سنگین، ضدعفونی و سمپاشی جایگاه دام در قالب طرح جامع، تست سل و بروسلوز و واکسیناسیون هاری و داروی ضد انگل هیداتید انجام گرفت.

کریمی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 11 هزار واحد دام سنگین،227 هزار رأس دام سبک و هزار و 175 رأس تک سمی زیرپوشش خدمات شبکه دامپزشکی این شهرستان قرار دارند، تصریح کرد: 30 واحد پرورش مرغ گوشتی و تخم‌گذار، 21 واحد گاوداری گوشتی و شیری، 95 مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، 2 مرکز جمع‌آوری شیر و یک کشتارگاه سنتی دام، تحت نظر این شبکه هستند.

وی با اشاره به طرح مبارزه و کنترل بیماری‌های زنبور عسل و آبزیان نیز گفت: در این طرح توزیع داروی ضدکنه زنبور عسل در بین 5 هزار و 795 کندوی بومی و مدرن با ظرفیت تولید سالانه، 346 هزار و 300 کیلوگرم عسل، به صورت رایگان توزیع شده و واکسیناسیون ماهیان سردآبی و مراقبت از بیماری‌ها نیز انجام گرفته است.

مدیر شبکه دامپزشکی قروه به اجرای طرح پوشش بهداشتی دام و فرآورده‌های خام دامی نیز اشاره کرد و افزود: طرح بازرسی کنترل و نظارت بهداشتی بر 2 مرکز جمع‌آوری شیر و 95 واحد قصابی و عرضه مرغ و ماهی اجرایی شده است که طی آن 8 واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

کریمی افزود: 16 واحد عرضه مرغ زنده نیز در این شهرستان پلمب و پرونده تخلفاتی آن به مراجع قضایی تحویل شده است.

وی از ضبط و معدوم‌سازی 3 هزار و 850 کیلوگرم فرآورده‌های غیربهداشتی در مدت یاد شده در قروه خبر داد و افزود: این فرآورده‌ها شامل گوشت قرمز، مرغ ماهی، شیر و دیگر فرآورده‌های خوراکی پروتئینی است.

کریمی در پایان متذکر شد: تاکنون 950 مورد آمار واکسیناسیون و مراقبت از بیماری‌های دام و طیور در سامانه gis، سیستم اطلاعات جغرافیایی دامپزشکی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/79009/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول