اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان خبر داد

صدور 3000 اخطاریه برای استفاده‌کنندگان از برق غیرمجاز در زنجان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: بیش از 3 هزار اخطاریه برای افرادی که به صورت غیرمجاز از برق استفاده می‌کنند، صادر شده است.

صدور 3000 اخطاریه برای استفاده‌کنندگان از برق غیرمجاز در زنجان

عادل کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: سالانه تعداد زیادی انشعاب غیرمجاز برق در مناطق مختلف استان زنجان جمع‌آوری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده افراد ناآگاه از انشعاب‌های غیرمجاز برق در استان زنجان بیش از گذشته افزایش یافته است، تصریح کرد: تنها راه کاهش استفاده نابجا از انشعابات برق غیرمجاز، فرهنگسازی و ارائه آگاهی لازم به جامعه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه ضمن قدردانی از همکاران در راستای نهادینه کردن گردش کار و روش‌های اجرایی نحوه مقابله با معضل برق‌های غیرمجاز و تجاوز به جرایم و تاسیسات با تدوین سیستم جامع مورد نیاز و با پشتیبانی‌های مناسب مدیریتی، حقوقی و حراستی، افزود: بیشترین انشعاب‌های غیرمجاز در مناطق روستایی، شهرک‌های اقماری و در حاشیه شهرها و به دو صورت مشهود و پنهانی انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته به منظور کاهش تلفات شبکه‌های توزیع و جلوگیری از استفاد غیرمجاز برق، 12 روستای حوزه امور برق استان زنجان با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال پاکسازی و به شبکه کابل خودنگهدار مجهز شدند.

کاظمی یادآور شد: طی چهار ماه نخست سال‌جاری در راستای جمع‌آوری انشعاب‌های غیرمجاز 185 فقره اکیپ پاکسازی برق غیرمجاز به نقاط مختلف استان زنجان اعزام شده است، ادامه داد: 3 هزار و 220 مورد احکام اخطاریه غیرمجاز و 157 مورد اخطاریه تجاوز به حریم به شبکه‌های توزیع نیروی برق نیز صادر شده است.

وی اذعان داشت: 34 مورد تنظیم صورت جلسه با حضور نیروی انتظامی و 30 مورد صدور حکم قضایی با همکاری دفتر حقوقی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از نتایج این پیگیری‌ها به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان میزان کابل و سیم انشعاب‌های برق‌های غیرمجاز جمع‌آوری شده در چهار ماه نخست سال‌جاری را 300 کیلوگرم عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در کنار انجام امر پاکسازی مناطق آلوده، این شرکت با انجام طرح جابجایی برق غیرمجاز با انشعاب برق مجاز، اقدام به نصب کنتور انشعاب برق به تعداد 990 فقره کرده است.

گفتنی است، یکی از مولفه‌های مهم تلفات انرژی برق موضوع انشعابات غیرمجاز برق است که از مهم‌ترین تاثیرات منفی این امر می‌توان به کاهش کیفیت برق، افزایش تلفات، افزایش نارضایتی مردمی، آسیب دیدن تاسیسات شبکه‌های توزیع نیروی برق، کاهش سطح ایمنی، افزایش غیر مهندسی ظرفیت تاسیسات و توسعه فرهنگ جامعه‌ستیزی اشاره کرد.

انتهای پیام/73006/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول