اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر بودجه و برنامه ریزی استانداری بوشهر خبر داد

ابلاغ اعتبار 402 میلیارد تومانی به استان بوشهر

مدیرکل دفتر بودجه و برنامه ریزی استانداری بوشهر گفت: از محل اعتبارات دو درصد نفت و گازو استانی بیش از 402 میلیارد تومان به استان بوشهر ابلاغ شده است.

ابلاغ اعتبار 402 میلیارد تومانی به استان بوشهر

علی باستین صبح امروز در حاشیه جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دشتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: از محل اعتبارات دو درصد نفت و گاز و استانی بیش از 402 میلیارد تومان به استان بوشهر ابلاغ شده است.

مدیرکل دفتر بودجه و برنامه‌ریزی استانداری بوشهر افزود: این اعتبارت بین شهرستان‌های استان توزیع می‌شود و مبنای اعتبارات توزیعی در استان بر اساس سهم تولید نفت سال 90 و سهم جمعیتی بخش‌های محروم شهرستان و بر اساس شاخص‌های توسعه یافتگی و برخورداری مناطق است.

وی ادامه داد: اولویت در اعتبارات سال جاری تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و مطالبات پیمانکاران است.

مدیرکل بودجه استانداری بوشهر بیان کرد: برای تنظیم بودجه امسال تکمیل پروژه‌های نیمه ‌تمام مناطق محروم و روستایی در اولویت کاری قرار گرفته است.

باستین خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی‌های هشت سال اخیر در استان بوشهر بحث زیرساخت‌های آب، برق در مناطق شهری و روستایی، عمران شهری و روستایی و توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته و مناطق محروم استان مد نظر است.

وی یاد آورشد: این نخستین جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌های استان بوشهر است و پس از بحث و بررسی، 192 پروژه با اعتبار 24 میلیارد تومان به تصویب رسید و در چند روز آینده به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ و برای مبادله موافقتنامه اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.

باستین گفت: هدف اصلی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و اتمام آنها است تا مردم از آن بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: سعی کرده‌ایم با توجه به عدم تخصیص اعتبار در سال گذشته، امسال پروژه جدید را شروع نکنیم و هدف اصلی دولت پروژه‌های نیمه تمام است و چنانچه مدت زمان این پروژه‌ها به درازا بکشد این امر موجب بالا رفتن استهلاک پروژه خواهد شد و هزینه تمام شده آن افزایش خواهد یافت.

مدیرکل دفتر بودجه و برنامه‌ریزی استانداری بوشهر در پاسخ به اینکه چند درصد از مصوبات سفرهای دولت نهم و دهم به استان بوشهر محقق شده است، گفت: این موضوع نیاز به بررسی و کارشناسی است و بر اساس بررسی‌های قبل تقریبا از مصوبات دور اول و دوم سفر اغلب پروژه‌ها به بهره برداری رسیدند و بعضا نیز رو به اتمام هستند ولی در دور سوم سفر که اغلب تعهدات بر عهده وزارت خانه‌ها بود متاسفانه وزارتخانه‌ها اقدامات چندانی به تحقق این مهم شکل نداده‌اند.

وی ادامه داد: تعدد پروژه‌های نیمه تمام در سطح استان از محل منابع استانی، تامین اعتبار برای چنین پروژه‌هایی در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

باستین تاکید کرد: انتظار می‌رود تا از طرف مسئولان ارشد استان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی یک جدیت بیشتری برای این مهم انجام دهند.

وی یادآورشد: از امروز هر روز در دو شهرستان از استان کمیته برنامه ریزی تشکیل و ظرف پنج روز در 10 شهرستان استان بوشهر کمیته برنامه ریزی تشکیل خواهد شد که در نوع خود بی سابقه است.

انتهای پیام/66006/س40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول