اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین روز از هفته دولت

27 پروژه کشاورزی در سراوان مورد بهره‌برداری قرار گرفت

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در چهارمین روز از هفته دولت، 27 پروژه کشاورزی در شهرستان سراوان مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.

27 پروژه کشاورزی در سراوان مورد بهره‌برداری قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان، رضا نجفی ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: با حضور فرماندار، امامان جمعه اهل تشیع و تسنن و مدیران شهرستان سراوان، 27 پروژه بخش کشاورزی در چهارمین روز از هفته دولت افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان، شاخص‌ترین این پروژه‌ها را طرح فرآوری و بسته‌بندی خرما به ظرفیت 2 هزار تن در سال عنوان کرد که اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح توسعه و آورده شخصی برای آن هزینه شده است.

این مسئول ادامه داد: این طرح که 11 نوع فرآوری خرما تولید می‎کند، زمینه اشتغال 12 نفر از اهالی محل را فراهم کرده است.

وی از دیگر طرح‎های افتتاحیه در این شهرستان را 7 مجتمع گلخانه‎ای در سطح 25 هزار مترمربع، 2 باب سردخانه به ظرفیت یک هزارو 700 تن، 8 طرح آب و خاک، 4 واحد گلخانه‌ای خانگی، یک طرح پرورش گاو شیری 20 رأسی، یک طرح آبخیزداری، 2 طرح شیلاتی و احداث باغ خرما در سطح 10 هکتار اعلام کرد.

نجفی خاطر نشان کرد: این پروژه با صرف اعتبار 40 میلیارد ریال، زمینه اشتغال 67 نفر به صورت مستقیم و 115 نفر غیر مستقیم را فراهم و 57 خانوار روستایی و عشایری از مزایای آنها بهره‎مند می‌شوند.

انتهای پیام/75005/ب/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول