اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه سلامت همدان:

67 درصد از جمعیت همدان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند

مدیرکل بیمه سلامت همدان با بیان اینکه 67 درصد از جمعیت همدان زیر پوشش بیمه سلامت است، گفت:‌ بیش از یک‌میلیون نفر در همدان زیر پوشش بیمه سلامت بوده و از خدمات بیمه درمان سازمان سلامت استفاده می‌کنند.

67 درصد از جمعیت همدان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند

عباس جمشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به جمعیت یک میلیون و 750 هزار نفری استان همدان اظهار کرد:‌ 67 درصد از جمعیت استان زیر پوشش خدمات بیمه درمان اداره کل بیمه سلامت قراردارند.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون نفر در استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: از این تعداد 147 هزار نفر در صندوق کارکنان دولت، 68 هزار نفر در صندوق سایر اقشار، 745 هزار نفر در صندوق روستاییان و عشایر و بیش از 43 هزار نفر در صندوق ایرانیان بیمه شده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان تصریح کرد: به منظور خدمات‌رسانی به بیمه‌شدگان در روز حدود 2 هزار مورد خدمات صدور، تعویض، تمدید و ابطال دفترچه در سطح استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به 850 مؤسسه و مرکز بهداشتی و درمانی در سطح استان بیان داشت: در راستای تأمین خدمات درمان بیمه‌شدگان با 787 موسسه و مرکز بهداشتی و درمانی قرارداد امضا شده که بیش از 92.5 درصد مؤسسات و مراکز درمانی استان را شامل می‌شود.

جمشیدی یادآور شد: 20 نفر پزشک فوق تخصص، 230 نفر پزشک و دندان‌پزشک متخصص، 190 نفر پزشک عمومی، 148 داروخانه، 115 آزمایشگاه، مرکز پرتو پزشکی و سایر مراکز تخصصی خدمات درمان، 20 درمانگاه عمومی و تخصصی، سه مرکز جراحی محدود و 21 بیمارستان طرف قرارداد بیمه سلامت استان هستند.

وی با اشاره به پایش مستمر تأمین‌کنندگان و مراکز طرف قرارداد ابراز داشت: ‌این مهم به منظور نظارت بر وضعیت ارائه خدمات به مشتریان سازمان است که علاوه بر بیمه‌شدگان، مراجعان سایر استان‌ها برای دریافت خدمات درمانی به استان را نیز شامل می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت همدان تأکید کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 2 هزار مورد بازدید ادواری از مراکز صورت گرفته است.

وی ادامه داد:‌ در راستای پرداخت هزینه خدمات تأمین‌کنندگان و مؤسسات طرف قرارداد، رسیدگی به پرونده‌ها و نسخ پزشکان طی دوره 25 تا 30 روزه پس از تحویل به اداره اسناد پزشکی انجام می‌شود.

جمشیدی با بیان اینکه اسناد مربوط تأمین‌کنندگان تا پایان اردیبهشت ماه امسال رسیدگی شده، گفت: به دلیل مشکل تأمین اعتبار پرداخت‌ها با تأخیر انجام می‌شود.

وی در پایان با اشاره به پرداختی‌ها خاطرنشان کرد: هزینه خدمات درمانی به بیمارستان‌های علوم پزشکی تا آبان 92، بیمارستان‌ها و مراکز جراحی خصوصی تا آذر 91، پزشکان و داروخانه‌های طرف قرارداد تا بهمن 91، آزمایشگاه‌ها، مؤسسات پاراکلینیک و مراکز بهداشت تا دی 91 و برای روستاییان سطح یک نیز به دانشگاه علوم پزشکی همدان تا اردیبهشت 92 به صورت علی‌الحساب پرداخت شده است.

انتهای پیام/89006/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول