اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی:

550 هزار نفر از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: 550 هزار نفر از جمعیت استان مرکزی زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

550 هزار نفر از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدرضا جیریایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت سالروز تشکیل بیمه سلامت اظهار داشت: از این تعداد 102 هزار و 152 نفر کارکنان دولت، 19 هزار و 804 نفر خویش فرمای ایرانیان،383 هزار و 530 نفر روستائیان و عشایر و 43 هزار و 653 نفر سایر اقشار هستند.

وی، هدف اصلی از تشکیل این سازمان را رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای و تجمیع منابع همه بیمه‌های درمانی در سراسر کشور و رفع تبعیض و بی‌عدالتی در ارائه خدمات سلامت عنوان و تصریح کرد: کاهش سهم پرداخت هزینه‌های درمان مردم به 30 درصد، مطلوب بودن کیفیت در ارائه خدمات درمانی به آحاد جامعه، محقق شدن برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، ایجاد رویکرد جامعه محور و جامعه‌نگر و تعریف بیمه پایه و مازاد سلامت از مهم‌ترین رویکردهای سازمان بیمه سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: از مهر ماه سال 91 سازمان بیمه سلامت ایران رسما کار خود را با تجمیع سازمان‌های بیمه‌گر آغاز کرده که هدف از این کار برخورداری آحاد مردم از خدمات بیمه سلامت به صورت یکسان و رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای و یکسان سازی بیمه‌های درمانی بوده است.

جیریایی با اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه مبتنی بر تاسیس سازمان بیمه سلامت ایران، بیان کرد: طبق ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه به منظور توسعه کمی و کیفی بیمه‌های سلامت دستیابی به پوشش فراگیر و عادلانه خدمات سلامت و کاهش سهم مردم از هزینه سلامت به 30 درصد از طرق مختلف مانند اصلاح ساختار صندوق‌ها، مدیریت منابع، متناسب کردن تعرفه‌ها، استفاده کردن از منابع داخلی صندوق‌ها و در صورت لزوم از محل کمک دولت در قالب بودجه باید اقداماتی صورت گیرد که بر این اساس دولت مکلف است ساز و کارهای لازم را برای بیمه همگانی و اجباری پایه سلامت تا پایان اول برنامه ابلاغ کرده و زمینه‌های لازم را در قالب بودجه‌های سلامت برای آحاد جامعه فراهم کند.

وی اذعان داشت: برای تحقق این امر مهم مجلس به دولت اجازه داده است بخش‌های درمانی تمامی صندوق‌ها بر اساس ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون محاسبات عمومی در سازمان بیمه خدمات درمانی ادغام شوند تا سازمان بیمه سلامت ایران تشکیل و تمامی امورات بیمه‌ای در این سازمان متمرکز شود.

وی متذکر شد: براساس مصوبه دولت تمامی صندوق‌های بیمه‌ای در کشور در سازمان بیمه سلامت ایران تجمیع شده و تمام بیمه شدگان یک دفترچه یکسان با کد بیمه‌ای از سازمان بیمه سلامت ایران دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی از اعلام آمادگی و مکاتبات انجام شده اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی با دستگاه‌ها اعم از صدا و سیما، بانک‌ها، شرکت نفت و شرکت‌های هواپیمایی به منظور تجمیع و یکسان سازی بیمه‌های درمانی خبر داد و خاطرنشان کرد: نظارت بر حسن اجرای این کار بر عهده دیوان محاسبات است و گزارش اقدامات انجام شده توسط بیمه سلامت استان به دستگاه‌های ناظر و دیوان ارسال شده است و صندوق‌هایی که از برنامه تجمیع تبعیت نکنند در برابر دیوان باید پاسخگوی عدم تبعیت خود از قانون باشند.

وی، تعداد نیروی انسانی شاغل در اداره کل بیمه سلامت استان را 98 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد 9 درصد دارای مدرک فوق لیسانس، 54 درصد لیسانس و 13% فوق دیپلم و 20 درصد دیپلم هستند.

جیریایی اظهار داشت: ماهیانه 250 هزار سند پزشکی توسط اداره کل بیمه سلامت استان مورد بررسی قرار می‌گیرد که این میزان به ازای هر کارمند بیش از 13 هزار پرونده است.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول