اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه فرش دستباف استان اردبیل خبر داد

برپایی 115 دوره فرشبافی در اردبیل/ بافندگان زیرپوشش بیمه هستند‌

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف استان اردبیل گفت:‌ تاکنون بیش از 115 دوره آموزش فرشبافی در استان اردبیل به همت اتحادیه بافندگان فرش دستباف استان اردبیل برگزار شده است.

برپایی 115 دوره فرشبافی در اردبیل/ بافندگان زیرپوشش بیمه هستند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مالک اژدر حسنی عصر امروز در جریان برگزاری دوره‌های تخصصی به‌بافی فرش در مناطق اطراف اردبیل اظهار داشت: آموزش فرش و به‌بافی جز برنامه‌های اولویت‌دار اتحادیه است که از سال 86 به صورت مستمر و مداوم در حال برگزاری است به طوری‌که تاکنون توانسته‌ایم بیش از 115 دوره را برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: ‌در هر دوره به طور میانگین 35 تا 45 نفر بافنده در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی شرکت کرده و موفق به گذراندن کلاس‌های آموزشی مناسب و مطلوب در جهت ارتقای کیفیت و کمیت تولید فرش شده‌اند.

حسنی خاطرنشان کرد: به صورت تخصصی این دوره‌ها در 30 روز و مدت زمان 20 ساعت برگزار می‌شود به طوری‌که در یک سال اخیر بیش از 200 نفر از این دوره‌های آموزشی استفاده کرده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: امسال تنها در اردبیل این دوره‌ها در حال برگزاری است که امیدواریم بعد از کسب مجوزهای لازم در سایر مناطق نیز بتوانیم دوره‌های آموزشی فرش و به‌بافی را برگزار کنیم.

وی بیان کرد: در مدت زمان 12 روز 45 نفر از بافندگان و همچنین ناظران فنی با حضور در این دوره‌های آموزشی سعی کردند با نحوه فعالیت و کار در این حوزه بهتر آشنا شده و بیشتر از سال‌های قبل بتوانند انجام وظیفه کنند چرا که به نظر می‌رسد از نظر کیفیت اعم از طراحی نقشه و مواد اولیه فرش دستباف دارای شاخصه‌هایی است که ضرورت دارد این شاخص‌ها بیشتر مد نظر و ملاک کار قرار گیرد.

رئیس اتحادیه فرش دستباف استان با بیان اینکه فرش اردبیل دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بوده که رج شمار آنها بین 20 تا 40 رج است، یادآور شد: در شهرستان‌های اردبیل، خلخال، گرمی، مشگین‌شهر و پارس‌آباد فرش‌های نفیسی تولید می‌شود که اغلب آنها با ابعاد 40 متری و تمام ابریشم و صادراتی و در کنار آن شاهد تولید تابلو فرش‌هایی با رج شمار 70 به بالا هستیم که نفیس‌ترین فرش و تابلو فرش به شمار می‌رود.

حسنی در مورد پوشش بیمه‌ای بافندگان فرش نیز گفت: در حال حاضر تولید فرش استان 60 هزار متر مربع با کیفیت مطلوب است و ما از این بافندگان پرتلاش در قالب پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی و دیگر حمایت‌های ضروری پشتیبانی کرده و آنها را همراهی می‌کنیم.

وی در مورد بیمه تک‌باف خانگی نیز افزود: برای سومین سال است که با بافندگان فرش قرارداد بیمه تکمیلی منعقد شده و بافندگان با پرداخت سالانه 85 هزار تومان از خدمات بیمه استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/62001/غ30‌/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول