اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل:

سهم اردبیل از شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین 62 هزار هکتار است

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل گفت: سهم استان اردبیل از شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین 62 هزار هکتار است.

سهم اردبیل از شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین 62 هزار هکتار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داود نجفیان عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه بخش آب و خاک شمال استان اظهار داشت: شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین چندین سال است که در حال اجراست که با تکمیل آن بخش عظیمی از اراضی زراعی منطقه به زیر کشت محصولات متنوع کشاورزی می‌رود.

وی تصریح کرد:‌ با توجه به توسعه شبکه و همچنین بازنگری در الگوی کشت براساس مصوبه کمیته راهبردی طرح خداآفرین و محاسبات، نیاز آبی استان اردبیل به 81 هزار هکتار ارتقا یافته است.

نجفیان در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: این پروژه جز پروژه‌های مهر ماندگار بوده که زمینه ارتقای شاخص‌های کشاورزی استان را فراهم می‌آورد به طوریکه هر نوبت کشت اراضی در این منطقه سه میلیون تومان درآمد خالص برای زارعان به دنبال دارد.

این مسئول اضافه کرد: شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در دو استان اردبیل و آذربایجان‌شرقی در طرح اولیه افزون بر 74 هزار هکتار بوده است که از این میزان سهم استان اردبیل 62 هزار هکتار می‌باشد.

وی بیان کرد: پروژه پایاب سد خداآفرین با تکمیل و بهره‌برداری توسط کشاورزان سالانه 420 میلیارد تومان درآمد مستقیم برای استان اردبیل ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل یادآور شد: با افزایش 19 هزار 576 هکتار سهم استان اردبیل ارتقا یافته است.

نجفیان در ادامه گفت: ‌بازگشت سرمایه پمپاژ و کانال‌های اجرایی پایاب سد خداآفرین یک تا 1.5 سال می‌باشد و زارعان قطعاً از این امر سود می‌برند.

وی افزود: قبل از اجرای پروژه اراضی منطقه دیم و به صورت مرتع بهره‌برداری می‌شد که اجرای کامل این پروژه علاوه بر توسعه بخش آبی زمینه دامداری صنعتی را نیز برای فعالان این بخش فراهم می‌کند.

عضو کارگروه توسعه بخش کشاورزی تصریح کرد: 54 کیلومتر شبکه خداآفرین در استان آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود و ما به سرعت تلاش می‌کنیم تا با تکمیل دو سد خداآفرین و قیز قلعه‌سی بهره‌برداری از دو طرح را آغاز کرده و عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/62003/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول