اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره انجمن آبیاری و زهکشی ایران:

همایش ملی سازه‎های آبی و آبیاری در گرگان برگزار می‎شود

رئیس هیئت مدیره انجمن آبیاری و زهکشی ایران گفت: نخستین همایش ملی سازه‎های آبی و آبیاری در گرگان برگزار می‎شود.

همایش ملی سازه‎های آبی و آبیاری در گرگان برگزار می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین شریفیان ظهر امروز در نشست با مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان در محل این اداره‌کل اظهار داشت: این همایش علمی، پژوهشی در روز اول اسفندماه سال‌جاری و با همراهی برخی از دستگاه‎های اجرایی استان برگزار می‎شود.

بررسی روش‎های مختلف طراحی سازه‎های آبی در همایش علمی

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش ملی، خاطرنشان کرد: در این همایش تخصصی روش‎های مختلف طراحی سازه‎های آبی و بکارگیری مدل‎های فیزیکی در این سازه‎ها از جمله موضوعاتی است که مورد بررسی و امعان نظر قرار می‎گیرد.

شریفیان ادامه داد: از دیگر مباحث این سمینار علمی می‎توان به بررسی مدل‎های بهره‎‎برداری بهینه از سازه‎های آبی، اثرات زیست‌محیطی و مباحث نوین در این عرصه اشاره کرد.

توجه به  نقش جامعه در طراحی سازه‎های آبی تعیین‌کننده است

وی با تأکید بر اهمیت جایگاه آب در توسعه اقتصادی و تولیدی کشور، یادآور شد: از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست علمی می‎توان به بررسی مسائل خاص و بحرانی درسازه‎های آبی و پدافند غیرعامل اشاره کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تأکید کرد: با توجه به اهمیت جایگاه و نقش جامعه در نوع طراحی سازه‎های آبی در این همایش به مبحث مطالعات اقتصادی و اجتماعی در طراحی سازه‎های آبی و سازه‎های تاریخی در ایران و جهان پرداخته می‎شود.

اعضای پیوسته، وابسته و افتخاری در انجمن آبیاری و زهکشی ایران

شریفیان با اشاره به فعالیت‎های علمی انجمن آبیاری و زهکشی ایران اضافه کرد: این انجمن از سال 1384 شروع به کار کرد، تا بتواند بین مجموعه دانشگاهی و مجموعه تحقیقات و پژوهش، بخش خصوصی و بخش اجرایی ارتباط برقرار کند.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن آبیاری و زهکشی ایران اذعان داشت: در ترکیب هیئت‌مدیره این انجمن از سه بخش یاد شده نمایندگانی حضور دارند.

شریفیان متذکر شد: علاوه بر 500 عضو رسمی بیش از یک‎هزار نفر به طور غیررسمی با این انجمن ارتباط دارند.

وی یادآور شد: اعضای این انجمن به سه دسته، پیوسته، وابسته و افتخاری تقسیم می‎شوند که شامل اساتید، کاشناسان، دانشجویان و پیشکسوتان علمی و اجرایی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، انجمن آبیاری و زهکشی ایران یک تشکل علمی و تخصصی است که از سال 1384 تاکنون با بیش از 500 عضو در سطح کشور فعالیت می‌کند.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.

انتهای پیام/83002/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول