اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خبر داد

اتمام دور دوم آبیاری یک میلیون اصله نخل در آبپخش

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از اتمام دور دوم آبیاری یک میلیون اصله نخل در آبپخش خبر داد.

اتمام دور دوم آبیاری یک میلیون اصله نخل در آبپخش

سید مهدی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: آبیاری یکی از مهمترین مولفه‌ها در توسعه صنعت کشاورزی است و کشاورزان و باغداران دشتستان همواره با حساسیت و دغدغه خاصی مسائل مربوط به فرآیند آبیاری را پیگیری می‌کنند.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: این شرکت در سال‌های اخیر همواره کوشیده است تا با اجرای مطلوب فرآیند آبیاری و بهبود شیوه آبیاری پاسخی مناسب به دغدغه‌های نخلداران شهرستان دهد و رضایت ایشان را جلب کند.

موسوی با اشاره به مدت‌زمان 60 روزه آبیاری نخیلات شبکه آبیاری آبپخش بیان داشت: اجرای دور دوم آبیاری نخیلات منطقه آبپخش از ابتدای تیرماه شروع شده و تا پایان مرداد ماه شاهد تداوم فرآیند آبیاری نخیلات بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: رضایت کشاورزان در اجرای فرآیندهای آبیاری اولویت نخست مسئولان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی بوده و در ادوار اول و دوم آبیاری شاهد تحقق این امر بوده‌ایم.

این مسئول با اشاره به روند اجرای فرآیند آبیاری در منطقه آبپخش اذعان داشت: در دور نخست اجرای فرآیند آبیاری نخیلات منطقه آبپخش شاهد آبیاری 100 درصدی نخیلات و در دور دوم آبیاری نخیلات شاهد ارائه خدمات آبیاری به 90 درصد نخیلات تحت پوشش شبکه آبیاری آبپخش بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد: در این دور از فرآیند آبیاری پنج درصد از نخلداران به دلیل شرایط جوی و رطوبت هوا و اجرای پروژه‌های آبیاری خواهان آبگیری در نخیلات نبودند.

وی ابراز داشت: از پایان مهرماه و پس از پایان فصل برداشت محصولات درخت خرما در آبپخش شاهد آغاز دور سوم آبیاری یک میلیون و 50 هزار اصله نخل در آبپخش خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: در دور سوم اجرای فرآیند آبیاری در حوزه کانال‌هایی که شاهد اجرای طرح پوشش بتنی آن کانال‌ها هستیم فرآیند آبیاری انجام نمی‌شود.

موسوی اظهار داشت: انجام هم‌زمان فرآیند آبیاری و اجرای طرح‌های پوشش بتنی از لحاظ فنی امکان‌پذیر نیست و از کشاورزان انتظار داریم با صبر و حوصله خود ما را در توسعه کشاورزی آبپخش یاری کنند.

وی تصریح کرد: از کشاورزان و نخلداران آبپخش انتظار داریم با پرداخت به‌موقع و کامل آب‌ بهای خود شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی را در ارائه خدمات مطلوب آبیاری یاری رسانند.

انتهای پیام/2452/ر30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول