اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خبر داد

پوشش بتنی کانال قمیصی در شبکه آبیاری آبپخش

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از پوشش بتنی کانال قمیصی در شبکه آبیاری آبپخش خبر داد.

پوشش بتنی کانال قمیصی در شبکه آبیاری آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، سید مهدی موسوی صبح امروز در دیدار با جمعی از کشاورزان آبپخش اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های کشاورزی از مسائل مهمی است که برای توسعه اقتصادی شهرستان باید به طور همه‌جانبه به آن توجه داشته باشیم.

وی افزود: توجه به مساله آبیاری از مسائل مهمی است که در توسعه زیرساخت‌های کشاورزی به نحو مطلوب اثرگذار است و این شرکت تمام ظرفیت خود را در این راستا معطوف کرده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: پوشش بتنی شبکه‌ها و کانال‌های آبیاری در شهرستان دشتستان از مسائل مهم و تاثیرگذار در رشد و بهبود وضعیت آبیاری است و در سال‌های گذشته اجرای این پروژه‌ها به صورت صعودی افزایش یافته است.

موسوی بیان داشت: پروژه پوشش بتنی کانال قمیصی آبپخش از نیازهای اساسی منطقه آبپخش به‌منظور آبیاری نخیلات این منطقه است و با رایزنی‌های صورت گرفته در سال جاری این مهم تحقق یافته است.

وی با اشاره به طول 1.5 کیلومتری کانال قمیصی آبپخش، اضافه کرد: اجرای این پروژه آبیاری از دوم شهریور ماه توسط پیمانکاری مجرب و ماهر در منطقه شروع می‌شود و با همت شبانه‌روزی و بی‌وفقه مسئولان آب منطقه‌ای استان به بهترین نحو ممکن شاهد اجرای این پروِژه خواهیم بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: افزایش سرعت انتقال آب از دستاوردهای مهمی است که با اجرای طرح پوشش بتنی در این کانال حاصل می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد: در کانال‌های خاکی شاهد نشت آب و نفوذ عمقی آب هستیم که این امر سبب کاهش راندمان انتقال آب و سرعت آبیاری را کاهش می‌دهد که با اجرای پروژه پوشش بتنی این مشکل رفع می‌شود.

موسوی با اشاره به آمار نخیلات تحت پوشش کانال آبیاری قمیصی، ادامه داد: کانال قمیصی آبپخش 14 هزار اصله از نخیلات منطقه آبپخش را تحت پوشش خدمات آبیاری قرار داده است.

وی متذکر شد: با اجرای طرح پوشش بتنی در کانال آبیاری قمیصی آبپخش راندمان انتقال آب 50 درصد افزایش یافته و مدت زمان دور آبیاری به نصف کاهش می‌یابد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: از معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان که مسائل مربوط به شبکه آبیاری آبپخش را با جدیت مورد توجه قرار داده‌اند، قدردانی و تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/2452/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول