اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس:

استاندار فارس باید در شمار مردان درجه 1 دولت باشد

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس گفت: استاندار فارس باید در شمار مردان درجه یک دولت باشد.

استاندار فارس باید در شمار مردان درجه 1 دولت باشد

غلامحسین چوبینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: دولت یازدهم در راستای فعال کردن ظرفیت‌های ملی فارس باید برای مدیریت ارشد اجرایی این استان فردی را منصوب کند که جزء چند استاندار برتر کشور باشد.

وی افزود: تاکنون به دلیل استفاده نکردن از ظرفیت‌های موجود و نیروهای بومی توانمند که این استان را به خوبی بشناسند فارس دچار مشکلات بسیاری شده است.

این فعال سیاسی ادامه داد: لازم است در فارس تیمی توانمند در فضایی با ثبات و همدلانه شروع به کار کند و این مدیر به نحوی انتخاب شود که حداقل تا چند سال نیازی به تغییر مجدد نباشد.

وی اضافه کرد: باید توجه کرد این استان دارای ظرفیت‌های فراوانی است که در زمینه پزشکی، گردشگری، کشاورزی و علمی باید در کشور مطرح باشد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی فارس ادامه داد: ظرفیت‌های بالقوه بسیاری در این استان وجود دارد که برای بالفعل شدن آنها نیاز به مدیرانی کارآزموده است.

چوبینی خاطرنشان کرد: باید مدیرانی در فارس بر سر کار بیایند که این ظرفیت‌ها را به خوبی بشناسند و در مرحله بعد آنها را فعال کنند.

وی گفت: فارس به لحاظ نیروی انسانی در قله است که باید با یک نگاه دقیق و منصفانه از این ظرفیت عظیم به نحو شایسته و به دور از تنگ‌نظری استفاده کرد و از گذشته درس گرفت.

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس تصریح کرد: فارس که گاهی ایران را در جهان با نام شیراز آن می‌شناسند و امروز نیز به عنوان سومین حرم اهل بیت از آن یاد می‌شود نباید با مدیرانی در سطح پایین اداره شود و لازم است با استفاده از نظرات تمام دلسوزان در این استان فردی مشغول به کار شود که بتواند فارس را به جایگاه واقعی خود برساند.

نگاه مثبت رئیس جمهور به موتلفه

وی در ادامه گفت: حزب موتلفه اسلامی با هدف و انگیزه انجام وظیفه و ادای تکلیف الهی با پیروی از ولایت امر شکل گرفت.

چوبینی ابراز داشت: هیئت‌های موتلفه اسلامی در ابتدای نهضت در سال 41 و 42 بنا به خواست حضرت امام، با حضور امام (ره) و در بیت ایشان شکل گرفت و پس از آن نیز با تبعیت از حضرت امام به وظیفه خود عمل کرد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این حزب در خدمت انقلاب بود و حرکت آن همواره آهنگ ولایت داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: بزرگانی مانند شهید آیت‌الله بهشتی، شهید مطهری، باهنر، رجایی، لاجوردی، اندرزگو، کچوئی، عراقی و ... نام‌هایی هستند که بر تارک موتلفه می‌درخشند و هفته نخست شهریور ماه سالروز شهادت تعدادی از این شهدا است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس اذعان داشت: پس از دوره‌ای که هیئت‌های موتلفه توان خود را در حمایت از حزب جمهوری اسلامی گذاشتند و به دلیل تعطیلی آن، با نظر امام حزب موتلفه فعالیت خود را آغاز کرد و پس از رحلت امام نیز با تایید مقام معظم رهبری به فعالیتش ادامه داد.

چوبینی اضافه کرد: پس از آن نیز موتلفه همواره گوش به فرمان ولایت بوده و هیچ‌گاه دیده نشده است که این مجموعه سهم‌خواهی داشته باشد و بخواهد نظر خود را تحمیل کند.

وی افزود: موتلفه آمادگی خود را برای همکاری با دولت‌های مختلف اعلام کرده هر چند در دولت نهم و دهم کمکی از موتلفه درخواست نشد و حتی برخی مدیران علیه موتلفه فعالیت‌هایی نیز انجام دادند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس گفت: موضع موتلفه همیشه شفاف بوده و همواره آنچه این حزب را ماندگار کرده، ثبات قدم موتلفه و پایبندی به اصول و ارزش‌ها بوده و طبیعی است دولتی که اهداف عالی انقلاب را دنبال کند و آهنگ ولایت داشته باشد و برای توسعه و بالندگی کشور تلاش کند مورد تایید مردم قرار می‌گیرد و از آن حمایت می‌کنند و این حمایت تا جایی است که دولت‌ها با شعارهای خود و اهداف والای انقلاب و منویات رهبری معظم انقلاب فاصله نگیرند.

چوبینی در ادامه خاطرنشان کرد: موتلفه اسلامی نیز در همین راستا عمل می‌کند و معتقدیم همگی باید از دولت حمایت کنند تا بتواند در خدمت‌رسانی به ملت به ویژه در این شرایط حساس موفق باشد و همان‌طور که رهبری انقلاب فرمودند لازم است به دولت فرصت داد کما اینکه تاکنون مواضع دولت و شخص رئیس جمهور خوب ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به دولت سران موتلفه با رئیس جمهور دکتر روحانی ملاقات داشتند و اعلام کردند برای ارائه هر کمکی حاضر به همکاری هستیم و همچنین حق نقد منصفانه را برای خود محفوظ می‌دانیم.

این فعال سیاسی ابراز داشت: موتلفه پیشنهادات خود را از طریق رابطی در اختیار رئیس جمهور می‌گذارد و از رسانه‌ای شدن انتقادات و پیشنهادات حتی‌المقدور خودداری می‌کند.

وی افزود: رئیس جمهور از این دیدار استقبال کرد و عنوان داشت تمایلم این بود تا با نخستین تشکلی که دیدار می‌کنم حزب موتلفه اسلامی باشد.

به گفته وی، دکتر روحانی حتی بیان کرده بود که زمانی در سن 17 سالگی در جلسه شهدای موتلفه سخنرانی کرده‌ که به وسیله رژیم شاه دستگیر و زندانی شده است.

چوبینی بیان کرد: ما بنابر وظیفه‌ای که داریم در شرایط فعلی دولت را با حفظ اصول خود کمک کرده و این امر را پیگیری می‌کنیم تا بتواند بر مشکلات فائق آید.

وی تصریح کرد: در شرایط منطقه و جهان و بحث تحریم‌ها باید دولت بتواند از مشکلات به خوبی عبور کرده و زمینه پیشرفت کشور را فراهم کند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس خاطرنشان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری باید به دولت فرصت داد و از آن حمایت کرد تا بتواند مشکلات را به مرور حل کند.

موتلفه در چینش مدیران استانی دخالت نداشته است

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هر جا که مدیران قصد استفاده از ظرفیت موتلفه را داشته‌اند، کمک خود را از آنان دریغ نکرده‌ایم.

چوبینی ادامه داد: اینکه گاهی بیان می‌شود موتلفه در چینش برخی مدیران این استان در ادوار گذشته دستی داشته به هیچ وجه سخن صحیحی نیست، چراکه اگر دولتی از ظرفیت انسانی احزاب استفاده کرد این به معنای مهندسی در چینش مدیران نیست.

چوبینی بیان کرد: نیروسازی، کادرسازی و معرفی آن به نظام جزء وظایف ذاتی تشکل‌ها و احزاب بوده و این ظرفیت در خدمت تعالی کشور است.

وی اضافه کرد: دولت‌های قبل در سال‌های گذشته چنین نگاهی نداشتند و حتی گاهی اگر می‌شنیدند مدیری عضو موتلفه یا به آن منتسب است سعی بر حذف وی می‌کردند.

چوبینی گفت: در گذشته کسانی که تمام احزاب را یک جور می‌دیدند و متهم به این می‌کردند که منافع حزبی را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند، خود در مواردی که کم هم نبود منافع ملی را فدای منافع چند تن از اطرافیان خود کردند.

چوبینی در ادامه ابراز داشت: این امر به معنای آن نیست که در سطح استان فارس از نیروهای موتلفه استفاده نشده، اما گاهی نیز مردم در مورد وابستگی‌های سیاسی و حزبی برخی نیروها به اشتباه قضاوت می‌کنند و پیش آمده که برخی نیروهای اصولگرا به اشتباه جزء موتلفه شمرده شده‌اند و هزینه رفتارها و عملکرد آنان متوجه موتلفه شده است.

انتهای پیام/‌2448/ق40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول